hoe kan je als straat , afwijkende overbuurvrouw tot de orde roepen ? (dreigen helpt niet meer)

ze zet tegen alle regels in de kliko al 1 dag eerder buiten terwijl ze weet dat dit niet mag. dat ding zit ook vol met lelijke stikkers van haar zoontje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij er last van dat de kliko van de buren vol zit met stikkers van haar zoontje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan ik ook niet plaatsen. Leef je eigen leven en bemoei je er niet mee.
Rieneke1
13 jaar geleden
gezien je vorige vraag zitten de overburen je wel hoog he?
ik raad je aan je wat meer op jezelf te richten, en met iets zinvollers aan de gang te gaan.
leven en laten leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist door dit soort gedrag van op iedereen letten en je aan iedereen ergeren veroorzaakt (escalerende) burenruzies. Wat bomt jou zo'n stomme kliko ? Dat ding wordt wel weer eens weggehaald ook. Zoek een leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn dus de buren daarnáast. dus oordeel niet zo snel.
als iedreen zo met zn kliko om springt kunnen we onze wetten wel afschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel huizen staan er verder nog in de straat? Kan ik vast inschatten hoeveel vragen er nog gaan komen. Ik neem aan dat jij ook wel onhebbelijkheden hebt waar anderen zich aan ergeren, dat geldt voor iedereen, dus daar zul jij geen uitzondering op zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je haar wel eens gevraagd, waaróm ze haar kliko een dag te vroeg aan de straat zet? Die van mijn vader staat nl. ook wel eens te vroeg aan de straat : ik werk onregelmatig, en ga 2 x per week helpen - dus ik zet hem klaar, als ik er ben.(Ik woon een uur rijden van hem vandaan...)
(Mijn vader is 92, zo goed als blind, en zwaar hartpatient en té kortademig om dat zware ding te hanteren) Als één van de buren zou aanbieden, hem voor mijn vader buiten te zetten, zou hij dat héél graag willen.
Maar dat is tot op heden nog niet gebeurd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt "dreigen" helpt. Heb je het ookwel eens netjes gevraagd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet dreigen helpt niet zijn ;-S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovendien: waarmee 'dreigen' dan?
Niet meer groeten? Omgooien van de kliko? Je auto pal voor haar deur parkeren? Kliko ontvoeren, en verstoppen in een achteromsteegje? Wat voor 'pesterijtjes' heb je al, als je 'dreigt'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt "dreigen" helpt. Heb je het ookwel eens netjes gevraagd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de kliko achter de nieuwe auto van de overburen.
Bindt hem daar aan vast en spring er in. (in de kliko)
En de rust zal wederkeren in uw straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
paulus811
13 jaar geleden
Ga je op deze vraag ook weer zo'n vreemde keuze voor 'het beste antwoord' maken? Dat was namelijk in de trant van 'waar bemoei je je mee', dus als ik nu een punt wil scoren.......

Het beste antwoord

Je moet gaan klikken bij de gemeente en vragen of ze je buurvrouw tot de orde willen roepen. Dat is de enige methode als ze niet wil luisteren naar je bedreigingen.. Want een vuilnisbak al de dag voor ophaaldag buiten aan de straat zetten. Met stickers er op nog wel. het moet toch niet gekker worden in Nederland.

Je kan natuurlijk ook gewoon accepteren natuurlijk dat haar bak de dag vantevoren buiten staat. Wat is er nou mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

bij de plaatselijke gemeente een klacht indien, en eventueel een foto erbij met datum..

dan roepen hun haar wel tot orde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als straat een knokploeg organiseren! Dat zal ze leren..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar eigen kliko leegschudden in haar voortuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hopelijk wordt daar dan ook een foto van gemaakt
Je kunt de gemeente informeren, _als_ zij het belangrijk genoeg vinden kan het zijn dat de reinigingspolitie eens langskomt en een boete uitdeelt voor het te vroeg plaatsen van huisvuil.
Aan die stickers doen je niets, gelukkig mag iedereen zelf weten of en zo ja hoe ie zijn kliko versiert.
Misschien is het verstandiger om bij de gemeente te vragen of ze buurtbemiddeling aanbieden, zodat je buren en jij op een normale manier met elkaar om kunnen leren gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk echt dat het 'm niet in die kliko zit. Dat je je daaraan ergert is een symptoom van iets anders.

Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden:

- of je bent ontevreden over je eigen leven, zit niet lekker in je vel en ergert je daardoor aan allerlei (kleine) zaken die objectief gezien geen halszaken zijn.
- of je hebt iets tegen de persoon waar je klachten op gericht zijn. Is zijn er meer dingen voorgevallen? Waarom mag die buurvrouw van jou niet "afwijken"? Heb je haar al eens gevraagd waarom zij die kliko te vroeg buiten zet? Misschien heeft ze daar wel een goede reden voor. Wat is er dat je afstoot aan haar? En is dat terecht?

Geloof me, deze "klacht" zegt meer over jou dan over je buurvrouw. Er zullen altijd mensen zijn die "anders" zijn of doen. Als dat gedrag jou hindert kun je daar het gesprek over aangaan. Misschien willen ze zich aan je wensen aanpassen maar wellicht ook niet. Zo is het nu eenmaal in het leven, helemaal in NL waar we allemaal dicht op elkaar wonen.

Dreigen helpt sowieso niet. Agressie zal meer agressie uitlokken of je buurvrouw zet haar hakken in het zand en is niet meer genegen om tot een constructieve oplossing te komen. Zou ik nl. ook niet doen! Ga normaal het gesprek aan en houd het bij jezelf. Geef ik-boodschappen en beschuldig niet. Hoor rustig haar kant van het verhaal aan en probeer een oplossing te vinden waar BEIDE partijen zich in kunnen vinden. En kijk hierbij ook naar jezelf: waarom wil je dat iemand het anders doet? Is het redelijk wat je vraagt? En neem je verlies als iemand echt niet wil, je zin doordrukken helpt bij dit soort kleine zaken echt niet en verpest de sfeer alleen maar. Er zijn belangrijkere zaken in het leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je snapt werkelijk niet de essentie. wij willen ons woonerf mooi houden en de buurt veilig,daarvoor hebben we ook buren die daarop toe zien. als iemand een fout begaat dan spreken we elkaar dr opaan. Dat mens weigert zich gewoon aan te passen aan ons. Vb. haar kozijnen schildert ze expres donkergrijs terwijl alles wit is.fiets van haar zoontje slingert snachts midden in de tuin. etc etc. het verpest ons woongenot,we kunnen net zo goed terug naar de vinexwijk. jij weet niet hoe wij ons voelen met zo,n afwijkend figuur.je zit niet in onze situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oef, klinkt behoorlijk benauwend. Waarom zou de veiligheid in het geding zijn als iemand zijn kozijnen grijs verft? Zijn daar afspraken over gemaakt? En wat voor last heb jij ervan dat de fiets van haar zoon in HAAR tuin slingert. Het lijkt erop dat jij JOUW normen en verwachtingen op een nogal agressieve manier aan haar wil opleggen. Nogmaals: het zegt meer over jou dan over haar. Zo te horen is de sfeer al behoorlijk verziekt. Je zou je eens kunnen afvragen of jouw houding daar niet debet aan is. Ik weet zeker dat je IEDEREEN kunt bereiken als je maar op de juiste manier communiceert. Jij hebt blijkbaar de behoefte om je woonomgeving op een bepaalde manier in te richten. Heb je wel eens naar haar behoeften gevraagd en de reden waarom zij zich, volgens jou, afwijkend gedraagt? Ik hoor alleen maar agressieve geluiden van jouw kant. Geloof me, daar zul je NIETS mee bereiken. Lees het boek "Geweldloze Communicatie" van Marshall Rosenberg eens. Daar zul je heel veel van kunnen leren en heb je je leven lang plezier van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... als iemand een fout begaat... Zoals de kozijnen, de fiets in de eigen tuin, de hoogte van de heg? Kom op zeg. Wat is de volgende stap? Kledingvoorschriften?
niet te druk over maken joh..... het is maar een kliko. Ze krijgt vanzelf een boete van de gemeente.