hoe kan je als straat , afwijkende overbuurvrouw tot de orde roepen ? (dreigen helpt niet meer)

ze zet tegen alle regels in de kliko al 1 dag eerder buiten terwijl ze weet dat dit niet mag. dat ding zit ook vol met lelijke stikkers van haar zoontje.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet gaan klikken bij de gemeente en vragen of ze je buurvrouw tot de orde willen roepen. Dat is de enige methode als ze niet wil luisteren naar je bedreigingen.. Want een vuilnisbak al de dag voor ophaaldag buiten aan de straat zetten. Met stickers er op nog wel. het moet toch niet gekker worden in Nederland. Je kan natuurlijk ook gewoon accepteren natuurlijk dat haar bak de dag vantevoren buiten staat. Wat is er nou mis mee.

bij de plaatselijke gemeente een klacht indien, en eventueel een foto erbij met datum.. dan roepen hun haar wel tot orde

Ik zou als straat een knokploeg organiseren! Dat zal ze leren..!

haar eigen kliko leegschudden in haar voortuin

Je kunt de gemeente informeren, _als_ zij het belangrijk genoeg vinden kan het zijn dat de reinigingspolitie eens langskomt en een boete uitdeelt voor het te vroeg plaatsen van huisvuil. Aan die stickers doen je niets, gelukkig mag iedereen zelf weten of en zo ja hoe ie zijn kliko versiert. Misschien is het verstandiger om bij de gemeente te vragen of ze buurtbemiddeling aanbieden, zodat je buren en jij op een normale manier met elkaar om kunnen leren gaan.

Ik denk echt dat het 'm niet in die kliko zit. Dat je je daaraan ergert is een symptoom van iets anders. Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden: - of je bent ontevreden over je eigen leven, zit niet lekker in je vel en ergert je daardoor aan allerlei (kleine) zaken die objectief gezien geen halszaken zijn. - of je hebt iets tegen de persoon waar je klachten op gericht zijn. Is zijn er meer dingen voorgevallen? Waarom mag die buurvrouw van jou niet "afwijken"? Heb je haar al eens gevraagd waarom zij die kliko te vroeg buiten zet? Misschien heeft ze daar wel een goede reden voor. Wat is er dat je afstoot aan haar? En is dat terecht? Geloof me, deze "klacht" zegt meer over jou dan over je buurvrouw. Er zullen altijd mensen zijn die "anders" zijn of doen. Als dat gedrag jou hindert kun je daar het gesprek over aangaan. Misschien willen ze zich aan je wensen aanpassen maar wellicht ook niet. Zo is het nu eenmaal in het leven, helemaal in NL waar we allemaal dicht op elkaar wonen. Dreigen helpt sowieso niet. Agressie zal meer agressie uitlokken of je buurvrouw zet haar hakken in het zand en is niet meer genegen om tot een constructieve oplossing te komen. Zou ik nl. ook niet doen! Ga normaal het gesprek aan en houd het bij jezelf. Geef ik-boodschappen en beschuldig niet. Hoor rustig haar kant van het verhaal aan en probeer een oplossing te vinden waar BEIDE partijen zich in kunnen vinden. En kijk hierbij ook naar jezelf: waarom wil je dat iemand het anders doet? Is het redelijk wat je vraagt? En neem je verlies als iemand echt niet wil, je zin doordrukken helpt bij dit soort kleine zaken echt niet en verpest de sfeer alleen maar. Er zijn belangrijkere zaken in het leven!

niet te druk over maken joh..... het is maar een kliko. Ze krijgt vanzelf een boete van de gemeente.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100