Heeft straatspeel dag wel nut?

Vandaag is het straatspeel dag. een gedeelte van een straat word dan afgezet en de kinderen kunnen dan daar op straat spelen. maar heeft het wel nut?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, vertel je je kinderen dat ze vandaag op straat mogen spelen en morgen niet, omdat het onveilig is.

Automobilisten ergeren zich vandaag omdat ze moeten omrijden, en zijn juist blij dat ze de volgende dag hun gebruikelijke route weer kunnen aanhouden.

Van beide kanten zie ik geen enkel nut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk helaas van niet, want ondertussen worden er wel verkeersregelaars doodgereden. Jammer genoeg heb ik nog geen kinderen, maar als dat wel het geval zou zijn dan spelen ze maar lekker in de tuin.

De stap overwegen om ze op straat te laten spelen... Nee, in mijn ogen geen goed idee. Misschien als ze hun verkeersdiploma hebben behaald dan is de stap zetten makkelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doet je beseffen dat auto's eigenlijk heel vervelend zijn als je er zelf niet mee rijdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft alleen nut om het verkeer op te houden. Ze waren er hier vandaag ook al vroeg mee bezig en dan uitgerekend dat stuk afsluiten, waar twee belangrijke wegen samen komen. Alsof het hele bedrijfsleven zich wel even aanpast...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, heeft geen nut. Laten ze dat op een zondagochtend doen of op koninginnedag, dan heeft er niemand last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heeft zeker wel nut, maar ze moeten het leren dat niet op straat te doen, maar in hun eigen veilige omgeving...

Zie je wel dat het veel nut heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaag is het inderdaad straatspeeldag, ook is het buitenspeeldag. Deze dagen zijn bedoeld om kinderen buiten te laten spelen, maar volgens mij heeft dit geen zin. Kinderen die graag buiten spelen spelen toch wel buiten en kinderen die binnen willen blijven spelen blijven binnen spelen. Op een dag als vandaag heeft het helemaal geen zin, niemand wil buiten spelen als het zo regent.. Als het warm was en de zon scheen, dan was het misschien meer een succes...