uit hoeveel personen bestaat het grootste gezin van nederland?

vader/moeder en hun kinderen.
dus niet met tante,oom of dergelijke.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (4)

Familie Fliestra met 17 kinderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger waren er veel grote gezinnen, sommige wel met
10, 20 kinderen. Het grootste gezin in Nederland ( waar de ouders dood zijn, maar alle kinderen nog leven) telt volgens mij 15 kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste gezin van Nederland is de familie Flietstra uit Castricum, 19 personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste gezin van Nederland woonde te Wageningen. De familie Onderstal haalde hiermee in 1976 het weekblad Story en in 1989 de lokale en regionale krant. Het gezin telde 21 kinderen en heeft jarenlang in een rijtjeswoning met drie slaapkamers gewoond, op het laatst met 17 kinderen. Daarna konden zij het huis ernaast erbij betrekken, zodat er een grote woonkamer ontstond en meer slaapruimte. Als de hele familie bij elkaar is, zitten ze met meer dan 60 man in huis.
[Rijnstreek 2-5-1989; Arnhemse Courant 3-6-1989]

In 1937 had het allergrootste gezin van Nederland 24 kinderen. Het gezin Vork woonde in het dorpje Noorden bij Uithoorn.
In: Het Leven, 1937.

Op een ander forum is de vraag ook gesteld, zie onderstaande link.
Daar zie je meer suggesties etc.