Bestaan er nog steeds natuurvolkeren, en hebben die geen contact met de buitenwereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In Latijns-Amerika worden volgens de mensenrechtenorganisatie Survival International vijf natuurvolkeren met uitroeiing bedreigd. De kleine indiaanse volksstammen in Brazilië, Peru en Paraguay worden door houthakkers, veeboeren, oliebedrijven, kolonisten, stropers en gouddelvers in hun bestaan bedreigd, zei Survival-woordvoerder Raphael Göbel in Berlijn. De overlevingskansen van de wereldwijd ongeveer honderd natuurvolkeren, die geen contact onderhouden met de buitenwereld, lopen gevaar. De organisatie lanceert daarom een oproep om de gebieden van deze indianen te beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeker, pas nog in Peru:

In het Amazoneregenwoud in Peru is een onbekende stam ontdekt die volledig geïsoleerd leeft en nog nooit met de buitenwereld in contact kwam.
Opzichters van een natuurreservaat in het zuidoosten van Peru deden de ontdekking toen ze op de loer lagen voor illegale houtkappers. Ze zagen nomaden een rivier oversteken om voedsel te zoeken. Dat gebeurde vorig jaar al, maar de Peruaanse overheid hield de ontdekking tot nu geheim. Om hoeveel nomaden het gaat, is niet duidelijk.

De onbekende stam - mogelijk gaat het zelfs om meerdere stammen - zou geïsoleerd leven en nog nooit met de buitenwereld in contact geweest zijn. De ontdekking is uitermate interessant voor wetenschappers. 'Er waren enkele sporadische ontmoetingen waarbij we foto's maakten. Die interactie verschafte ons bovendien meer kennis over hun dagelijkse leven', zegt antropologe Mayta Capac Alatrista. De eerste resultaten van het onderzoek werden vrijdag voorgesteld in het nationaal museum van Peru.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in brazilië leven stammen in het amazonewoud die bewust met rust gelaten worden, er wordt geen contact met ze gemaakt,hun aanwezigheid wordt geregistreerd, hun locatie wordt niet bekend gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, zoals hierboven al is gezegt voornamelijk in de regenwouden in zuid amerika, maar ook in het poolgebied en in afrika heb je deze volkeren nog steeds. het is helaas wel zo dat als ze dan toch in aanraking komen met de buitenwereld zo'n stam een toeristische attractie wordt