Zijn er vaker slechte vader/zoon relaties dan vader/dochter? Hoe zou dat komen?

Je leest, hoort en ziet het(tv): slechte vader/zoon relatie is van alle tijden, in alle landen en van alle achtergronden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk dat in een vader/zoon relatie het competitie element een grotere rol speelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk juist dat vader/dochter en moeder/zoon relaties over het algemeen minder 'goed' zijn dan ouder/kind relaties van hetzelfde geslacht.

Waarom? Mijn vader begrijpt mij een stuk beter dan mijn moeder.. Me moeder maakt zich vaak onnodig zorgen, me vader ziet wel in dat ik niet in 7 sloten tegelijk loop.

Vader dochter relatie lijkt mij lastiger. Vaders weten waar mannen toe in staat zijn. Hij wil zijn dochter behouden voor seksuele uitspattingen bijvoorbeeld. De dochter hier in tegen wil gewoon lekker haar eigen gang gaan..

Culture achtergrond speelt hier natuurlijk ook een grote rol in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Heftige typefout: Je bedoelt "behoeden" in plaats van "behouden", hoop ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol.. Ja klopt.. Bedankt!
Of dat het vaker voor komt weet ik niet. Maar mijn vader spreekt al ruim 12 jaar niet meer met mij. Sinds hij weet dat ik lesbisch ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet; ik zou niet weten waar dit op is gebaseerd. De media kan je een beeld voorspiegelen wat bij nader onderzoek niet op feiten is gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles wat je leest en hoort hoeft waar te zijn. Ik ken ook praktijkvoorbeelden van slechte moeder/dochter relaties en slechte vader/dochter verhoudingen. Relaties tussen ouder en kind kunnen altijd problematisch zijn, maar om nou meteen te zeggen dat vader en zoon meer moeilijkheden hebben geloof ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men stelt in het algemeen dat een vader/dochter en moeder/zoon relatie het sterkst is. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Maar ja, als je een rot moeder hebt of vader, dan gaat dat helemaal niet op.