Heb je ooit ( per ongeluk ) een sigaret opgestoken, waar het niet mocht?

Ik wel namelijk, jaren geleden naast mijn bed in het ziekenhuis. Ik was even vergeten, dat ik niet thuis was :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, ik ga af en toe met collega's na werktijd nog iets drinken. Iemand ging bestellen en ik zei nog "dan steek ik vast een peukje op" en ik bood mijn collega er ook een aan. Beide hadden we nog geen twee trekjes genomen of de bar-eigenaar stond al naast ons met het vriendelijk doch dringend verzoek naar buiten te gaan. Macht der gewoonte, gewoon niet eens bij nagedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja en dat heeft mij bijna mijn baan gekost. Was in een chemisch bedrijf en ik liep naar de kantine (mocht je toen nog roken) maar stak mijn sigaret al op toen ik nog op de werkvloer was echt per ongeluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij iemand binnen waar altijd gerookt had mogen worden tot haar man op het idee kwam om te stoppen en ineens niet meer wou dat er daar gerookt werd. Was ze even vergeten te zeggen. Ben er maar snel mee naar buiten gelopen, en daar zijn we de rest van de ochtend gebleven ; 't was heerlijk weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in de trein... toen het net verboden was.. Ik was nog jong en onnozel.. ondertussen 2 jaar gestopt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik een jaar of 8 was stonden er altijd sigaretten op tafel tijdens een verjaardag. Dat was toen vrij normaal geloof ik.

Op een ochtend na een verjaardag kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb ik er eentje stiekem op het toilet opgestoken, in de veronderstelling dat niemand me dan zou snappen...

Ik werd er hartstikke ziek van en mijn ouders wisten om raadselachtige redenen dat ik het gedaan had :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik was ook 8 toen dat normaal was. Het bezoek kreeg ook een rokertje aangeboden. Mooie tijden , haha
Ja op Schiphol! Als ik na een lange vlucht ook nog eens eindeloos op de bagageafhandeling moet wachten, dan rook ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Het is een aantal keer gebeurd in openbare gebouwen dat ik de sigaret heb gebruikt als chantage middel om de ambtelijke bureaucratie te doorbreken. Werkt overigens gegarandeerd. Want zo snel er een sigaret is aangestoken kunnen ze wel ineens bepaalde stukken vinden, waarvan ze een minuut daarvoor tot vervelendstoe zeiden dat het opzoeken weken ging duren...

Bij ieder ander waar ik op bezoek kom vraag ik altijd netjes, of er gerookt mag worden. Maar dat is vaak al te zien of dat er asbakken staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keer op een wc bij een verkiezingsfeestje, waar buiten zo'n lange rij stond dat ik een half uur zou moeten wachten om weer binnen te komen.

Het was niet mijn meest trotse moment.