Wat is instituut Klingendaal ?

Regelmatig hoor ik op de radio dat ze vragen hebben aan die en die persoon en die is dan (bijvoorbeeld) europa deskundige (of Midden Oosten deskundige( verbonden aan instituut klingendaal. Wat is dit voor instituut ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Clingendael is het Nederlandse instituut voor Internationale betrekkingen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Instituut_Clingendael

Toegevoegd op 05-06-2009 13:06:26
Het Nederlands Instituut voor Internationale Betrekkingen Clingendael (Engels: Netherlands Institute of International Relations Clingendael) is een politiek-onafhankelijk kennisinstituut dat diverse aspecten van de internationale betrekkingen bestudeert. Het instituut is gevestigd in Den Haag op het landgoed Clingendael.

In samenwerking met de Europese Beweging Nederland en het Koninklijk Instituut voor Internationale Betrekkingen in België wordt namens Clingendael maandelijks het blad Internationale Spectator uitgegeven.

Tevens geeft het instituut les aan (aanstaande) diplomaten, waaronder ook veel niet-Nederlandse diplomaten. Met name diplomaten van Derde Wereld-staten wordt kennis over de theorie en praktijk van de diplomatie bijgebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het Nederlandse instituut voor internationale relaties.
Het is een denktank over allerlei en een diplomatieke academie.
Ze analyseren en identificeren politieke en sociale ontwikkelingen wereldwijd voor de overheid en, als het goed is, ook voor het publiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klingendaal is een soort revalidatiecentrum in Arnhem, maar jij bedoelt Clingendael.
Clingendael is een instituut (niet verbonden aan een partij) waar men onderzoek doet naar internationale betrekkingen en waar ze diplomaten opleiden. Ze worden gezien als denktank.
Er zitten een paar hele knappe koppen die veel onderzoek doen naar de politieke relaties die Nederland aangaat met de rest van de wereld.
Ik heb effe de link van het instituut hieronder gezet.