In welke MEETBARE zaken, zijn vrouwen beter dan mannen?

We zaten een keer rond de tafel met een groep mannen en vrouwen, en we kwamen er niet uit.
Kom niet aan met 'dingen beter aanvoelen' etc. Dat kunnen we niet meten.

Nog wat andere uit de weg ruimers.

Vrouwen zijn meer bezig met mode, maar de meest succesvolle mode-ontwerpers zijn mannen.

Vrouwen koken meer, maar de meest succesvolle koks zijn mannen.

Geen stereotypes dus, tenzij je er goed over nagedacht hebt!

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik merk dat er erg veel fysieke antwoorden komen over kleuren en blikvelden e.d, deze zijn uiteraard welkom. Maar het feit, bijvoorbeeld, dat vrouwen beter zijn in het 'houden van hun hoofdhaar' vind ik niet al te fleitig :)
Ietwat 'trotsere' dingen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook, ik vind vrouwen veel prachtigere wezens dan mannen. Maar als ik 'meetbaar' er niet bij had staan dan was deze vraag nergens naartoe gegaan, en had ik de volgende dag een paar honderd goeie vraag mailtjes in mijn e-mail....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meten een mannenuitvinding? Hm, ik ben zelf juist erg van het meten is weten.

Het beste antwoord

Vrouwen kunnen beter ruiken dan mannen.
Vrouwen hebben een breder gezichtsveld dan mannen.
Vrouwen hebben een langere pijntolerantie dan mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

In het zien / onderscheiden van kleuren!

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik heb zojuist op internet gevonden dat vrouwen ook beter zijn in het onthouden van waar iets ligt, b.v. een bos sleutels in huis. En dit zou te maken hebben met het "vrouwenhormoon'' oestradiol.

Toegevoegd na 42 minuten:
Ik heb er nog één:
Vrouwen articuleren beter dan mannen.
Het spraakkanaal van vrouwen is optimaal om duidelijk te kunnen spreken. Uit onderzoek blijkt dat de anatomie van de man hiervoor iets minder goed is. Het bleek dat de vrouwelijke anatomie optimaal is voor het maken van zoveel mogelijk verschillende spraakklanken. Mannen spreken door hun extra lage strottenhoofd minder duidelijk dan vrouwen. En uit eerder onderzoek bleek al dat vrouwen communicatiever zijn en beter in taal dan mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten zaken waar het verschil in lichaam een rol speelt, geloof ik niet dat er dingen zijn die mannen beter kunnen dan vrouwen of omgekeerd.

De grote verschillen komen uit de tijd die iemand bereid is te spenderen aan carriere. Als je als man kinderen krijgt, is het 99% van de gevallen zo dat je een weekje of 2 thuis bent, en daarna weer vol aan de slag gaat. Bij vrouwen zie je vaak dat de vrouw minder gaat werken, en veel langer er uit is. Dat alleen al, leidt er toe dat de vrouw achter blijft bij de man in gelijke funtie. Dat verschuift de kansen om op die top plekken te komen.

In mijn ogen is dat de echte reden waarom al die top plekken bezet worden door mannen. De wil om 60-80uur in de week te werken, gedurende 10, 20, jaar carriere is bij mannen dieper dan bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen houden gemiddeld hun hoofdhaar beter/langer vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het maken van nieuwe en onderhouden van sociale contakten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, sorry, dat is duidelijk niet meetbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat vind ik duidelijk wel meetbaar
kijk maar eens goed om je heen in je eigen omgeving en dan denk ik dat jezelf wel tot een andere mening komt
maar ik zal een voorbeeld geven
neem en klein dorp bekijk wie er met wie omgaat vejaardags visites koffie leuten al dat soort dingen en onderzoek wie er de uitnodegingen verstuurt en noteer dat
lijkt me dat de resultaten heel meetbaar zijn
wij hebben dat ooit in een woongroep gedaan en hadden hele grappige resultaten die heel duidelijk aantoonden dat de vrouwen gemideld veel meer en langer contakt hadden en er meer aandacht aan besteden en het belangrijker vonden dan de mannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rijstebrein het fiet dat jij me afknalt met de botte opmerking dat het niet meetbaar is en een vrouw het vraagt is ook al bewijs voor mijn juistheid van mijn antwoord
De meeste vrouwen zijn gevoelsmensen.
De meeste mannen niet.

Succesvolle mode ontwerpers, zijn meestal homo en zover ik weet ook altijd gevoelsmensen.
Bij koks is dat minder duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar dit filmpje: http://player.omroep.nl/?aflID=5065334&start=25:30

Heel wetenschappelijk aangepakt. Wat wil je nog meer? (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilde zeggen:........ de open deur:

geld uitgeven!!!!!

Maar ik zal hem nuanceren:

vrouwen aan mode artikelen
mannen aan status artikelen
(dus er is duidelijk verschil)

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik denk trouwens, maar iets in die trend is al gezegd, dat het een typische "mannen georienteerde" vraag is. Mannen zijn meer "winnaars, uitvinders en vechters" maw ze vinden scoren belangrijk, en dus ook het beste zijn in iets. Vrouwen gaat het (heel generalistisch) meer om het spel zelf en de samenhang met het geheel. Dus er zijn relatief weinig vrouwen die er heel veel voor over hebben om blijvend de beste te zijn.

Ik kan zelf ook alleen maar grappige, ludieke of afgezaagde dingen bedenken, niet iets als: we hebben het eerst op de maan gestaan, de oceaan overgezeild/gezwommen etc, we hebben amerika ontdekt.
Dat zijn allemaal mannendingen.

Vrouwen kunnen maar één heel belangrijk ding zeker beter EN als enige: kinderen baren!!!!
13 jaar geleden
vrouwen kunnen zich beter op meerdere dingen tegelijk focussen, vrouwen zijn meer op groepen en groepsgebeuren gericht, ze kunnen beter luisteren en relaties onderhouden. Verder hebben ze een grotere woordenschat en zijn ze leniger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen zijn beter in multitasking.
Zijn er dus beter in dan mannen om meerdere dingen tegelijker tijd te kunnen doen, en het overzicht daarin te bewaren.

En vrouwen zijn er beter in om zich netjes en geloofwaardig te verontschuldigen.

Vaak ook onterecht: Veel vrouwen beweren niet goed te kunnen inparkeren, maar indien het echt nodig is, kunnen ze het verrassend goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrouwen zijn beter om met gebruik van hun uiterlijk voordeel te halen
13 jaar geleden
ik denk dat het niet te meten is
ik denk zelf dat elk mens anders is
en dat het niks te maken heeft met het man of vrouw zijn
maar dat het per mens anders is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat over het algemeen mannen beter zijn in ruimtelijk inzicht. Als je op de weg kijkt en iemand zit te violen is het haast altijd een vrouw. Vrouwen zijn weer beter in communiceren en mannen in daadkrachtig optreden. Dat ligt gewoon eraan dat vrouwen fysiek zwakker zijn en dus hun kracht moeten halen uit praten en mannen zijn fysiek sterker gebouwd en kunnen dat dan ook fysiek oplossen. Al moet ik wel zeggen dat tegenwoordig de verschillen steeds kleiner worden.

Vrouwen en mannen kunnen in alles evengoed zijn als je het maar weet hoe maar op gebied van instinct zijn er toch verschillen en die gaan niet weg. Is gewoon evolutie denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een paar structurele verschillen tussen de manier waarop mannen- en vrouwenhersenen werken, waardoor hun sterke punten op verschillende vlakken liggen. Je ziet dit zelfs al duidelijk bij mensen die tussen de twee uitersten van mannelijk of vrouwelijk liggen ; homosexuelen en transsexuelen bijvoorbeeld. Die hebben vaak eigenschappen die meer bij het andere geslacht zouden passen dan hun uiterlijk weergeeft. En dat is niet altijd bewust of opzettelijk; op heel jonge leeftijd is het al waar te nemen.

Vrouwen zijn taalkundig en sociaal wat handiger, kunnen beter ruiken en sneller wisselen tussen verschillende taken en toch overzicht houden. Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en abstract denkvermogen en zijn lichamelijk (kwa spierkracht) gemiddeld genomen duidelijk de meerdere.

Dat maakt dat vrouwen over het algemeen beter zullen scoren in sociale en verzorgende beroepen, en mannen beter in beroepen waarin je de weg moet vinden of wiskundige problemen oplossen.

Maar aan beide kanten zijn grote verschillen tussen de vrouwen cq mannen onderling, en uiteindelijk zijn de overeenkomsten groter dan de verschillen. Dat in veel beroepen waarvoor vrouwen an sich geschikter zouden zijn mannen toch de opvallende meerderheid vormen, is vaak ook een stukje traditie. Van oudsher zijn er nu eenmaal beroepen waarin het ene of het andere geslacht oververtegenwoordigd is, en dat heeft niet altijd een biologische reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen zijn niet beter maar hebben van "moeder natuur" een gen/chip meegekregen die een man(misschien exclusief homo's) niet mee heeft gekregen!! Daar ligt mogelijk het antwoord op je vraag....

Vrouwen en mannen zijn in mijn ogen wat de meeste beroepen aangaan "gelijk", maar als het woord "VOETBALLEN" op de tafel wordt gegooid dan zijn vrouwen zoooooooooooooooo anders, want dan lijkt het of er ineens een aardverschuiving plaats vindt....dan gaat de vriendenclub voor het vrouwtje en dan hebben we de poppen aan het dansen. Dus de vrouw moet gewoon zich daar niet mee bemoeien, want dat wordt niet begrepen!

Maar in zo'n situatie vind ik, persoonlijk, moet je de man zijn voetbalavondje gunnen, maar het moet wel van 2 kanten komen, want vrouwen houden nu eenmaal van winkelen, tja dat is de prijs!!

Vrouwen, ach we zijn gewoon wat sensitiever dan (echte mannen)..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het zo belangrijk dat vrouwen beter zijn dan mannen? Ik vraag me altijd af waarom de discussie tussen mannen en vrouwen altijd daarover gaat. Hebben wij 'vrouwen' dan zo'n minderwaardigheidscomplex dat we elke keer bewezen willen zien dat vrouwen beter zijn dan mannen:-( Ik denk dan: kom op dames stap eens uit die slachtofferrol)

Het gaat volgens mij niet om het 'beter' zijn. Mannen zijn gewoon anders dan vrouwen. Ik heb pas een training gehad van Lauk Woltring over sekseverschillen tussen jongens en meisjes. Wat blijkt jongens hebben een hele andere manier van ontwikkelen dan meisjes (is ook logisch want om te beginnen is de hormoonhuishouding al compleet anders) Daarin hebben zij zowel zwaktes als sterktes en dit geld andersom ook voor meisjes t.o.v. jongens. Dus om toch antwoord te geven op je vraag: ja vrouwen zijn in een aantal meetbare zaken beter dan mannen, maar dit geld andersom ook voor mannen. Maar aan de andere kant denk ik: lekker belangrijk.