Wat is een goede reden op te discrimineren?

Voor al diegene die bewust discrimineren: Wat is het nut hiervan? Voel je jezelf en jouw 'soortgenoten' (wat toch al zo'n raar woord is want we zijn toch allemaal mensen en dus soortgenoten) beter door andere te discrimineren / in een kwaad daglicht te zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Ik, als tegenstandster van discriminatie, ben benieuwd naar de reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag kwam bij mij op na die minduimpjes bij jou antwoord op mijn vorige vraag... Er moeten er hier dus wel een aantal zijn die hier antwoord op moeten zouden kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal geen goede reden zijn.(tenminste niet in mijn optiek.)
maar raar dat ze marita wel minnen maar inhoudelijk niks erover willen zeggen,maar ja deze vraag komt ook een beetje over als een "honeypot" he.

Het beste antwoord

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". Ik kan mij voorstellen dat wij als maatschappij criminelen discrimineren. En het zou ook goed zijn als wij mensen die onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen als maatschappij discrimineren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Welke discriminant geeft nu een eerlijk antwoord? Dat ben ik want ik discrimineer graag voetballers. Schoppen en trappen doen ze en dat heet een sport te zijn! En dan al dfie onnozele toeschouwers die maar schreeuween en soms de ordinairste liederen zingen. Schaamtevol! Dus ook de voetbaltoeschouwers discrimineer ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan het taboe halen van een potentiele vriendschap of sowieso een gesprek tussen twee mensen. Als het met humor verpakt wordt of op een sympathieke manier gebracht bied het openingen tot een vrijere manier van met elkaar omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mits men elkaar accepteert zoals men is.
Een goede reden om te discrimineren is om tot een oplossing te komen in een wiskundige berekening.

De rol van de discriminant
In de abc-formule
b b2 4 a c
x
2 a
= - ± - × ×
×
, staat onder het wortelteken b2 - 4ac .
De uitdrukking b2 - 4ac noemen we de discriminant van de kwadratische vergelijking.
Discriminant komt van discrimineren, dat betekent “onderscheid maken”.
De discriminant is groter dan nul.
Als de discriminant groter is dan nul,
dan bestaat de wortel en dan heeft
b b2 4 a c
x
2 a
= - ± - × ×
×
twee verschillende oplossingen.
Voorbeeld: 3x2 - 6x - 9 = 0 .
In dit voorbeeld is: a = 3, b = -6 en c = -9 ; de discriminant is 2
(-6) - 4 ×3 ×(-9) = 144
De oplossingen zijn x = -1 en x = 3 .
De discriminant is nul.
Als de discriminant gelijk is aan nul,
dan is de wortel nul en heeft
b b2 4 a c
x
2 a
= - ± - × ×
×
twee dezelfde oplossingen.
We zeggen dan dat er één oplossing is.
Voorbeeld: x2 - 6x + 9 = 0 .
In dit voorbeeld is: a = 1, b = -6 en c = 9 ; de discriminant is 2
(-6) - 4 ×1 ×(-9) = 0
De enige oplossing is x = 3 .
De discriminant is kleiner dan nul.
Als de discriminant kleiner is dan nul,
dan bestaat de wortel niet en dan heeft
b b2 4 a c
x
2 a
= - ± - × ×
×
geen oplossingen.
Voorbeeld: x2 - 4x + 9 = 0 .
In dit voorbeeld is: a = 1, b = -4 en c = 9 ; de discriminant is 2
(-4) - 4 ×1 ×(-9) = -20
Er zijn geen oplossingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al sla je me dood, ik snap er niks van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is hij op zoek naar een discriminant, oftewel keihard aan het discrimineren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voor mij ook al even terug, maar er zijn twee manieren om parabolen en lijn snijpunten te berekenen. Een daarvan is discrimineren, welk op dat moment een "goede" reden is. In de abc-formule zit
de discriminant. Deze
bepaalt hoeveel
oplossingen er zijn.
De D(iscriminant) =
b² - 4ac Als D>0 dan 2 oplossingen
(2snijpunten met de x-as)
Als D=0 dan 1 oplossing
(de parabool raakt de x-as)
Als D<0 dan geen oplos-
singen (de parabool heeft
geen snijpunten met de x-as) http://intranet.grundel.nl/Grassroots/wiskunde/wiskunde_3vwo/kwadratische_functies.ppt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen oplossingen.
Voorbeeld: x2 - 4x + 9 = 0 .
In dit voorbeeld is: a = 1, b = -4 en c = 9 ; de discriminant is 2
(-4) - 4 ×1 ×(-9) = -20
Er zijn geen oplossingen
-------------------------------------
Niet waar hoor. Alleen imagninair
16-36=-16: Wortel (-16)= j 4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pfffff, maar wel leuk!
Ik vind geen enkele reden om te discrimineren goed.
Geen gewone discriminatie en ook geen zogenaamde "positieve discriminatie".
Als je nu naar die plannen van dat mens van binnenlandse zaken kijkt, die wil perse een bepaald percentage vrouwen in de politietop hebben. Prima, maar dan wel als het de beste kandidaat is, anders gewoon de beste kandidaat kiezen lijkt me toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Een goede reden (en waarschijnlijk de enige acceptabele) is de liefde; als jij van iemand houdt is het eerder geoorloofd om die persoon beter te behandelen dan alle anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onfatsoen en mensen die op ras, sexe, geloof etc discrimineren. DIE mag je discrimineren :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij discrimineren in feite allemaal, want discrimineren is eigenlijk onderscheiden. We onderscheiden een korpraal in het leger als hij beter is dan de anderen. Hiërarchie, rangen en standen zijn ontstaan door mensen te gaan onderscheiden van de rest. Als je vind dat iemand het goede voorbeeld geeft, als hij goed doet is dat volgens onze maatschappij een goede reden om te onderscheiden.
We zijn en blijven kuddedieren. We zorgen er zelf voor dat we in de kudde zitten waar we ons op ons best voelen. De kuddes hebben allemaal wel ergens een leider, dat zit ook in onze natuur. Ook in de spirituele wereld wordt hiërarchie aangemaakt door een leider aan te wijzen. Jezus werd ook onderscheiden van het volk.
Nu heeft discrimineren een veel negatievere toon dan onderscheiden. Discrimineren wordt veelal gebruikt in de contexten van fascisten, rassen en (extreem) rechtsen.
Onderscheiden wordt gebruikt in een contaxt waarin iemand becomplimenteerd wordt met zijn kennis en/of ervaring.
In alle gevallen betekent het niets meer of minder dan een leider voor de kudde uitkiezen of niet gelijkwaardig afgetekend worden dan de rest. Mensen doen dat natuurlijkerwijs nou eenmaal zo.

Toegevoegd op 13-06-2009 20:15:44
Soms is het goed mensen te onderscheiden van de rest simpelweg om ze in bescherming te nemen. Of om de rest van de samenleving te beschermen van degene.