Mag ik vanaf eigen grond etens restjes in het bos gooien voor de wilde zwijnen, of kan de boswachter mij daar een boete voor geven?

het gaat alleen om de etens restjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het bos heeft een eigenaar. Dat kan staatsbosbeheer zijn, een gemeente, een particulier, of wie dan ook.
Jij hebt niet het recht om daar iets uit weg te nemen, ook al is het maar een dode tak, en je hebt evenmin het recht om etensresten op het gebied van een ander te gooien.

Het is vergelijkbaar met het gooien van etensresten over de schutting naar je buren, met als goedwillend doel om de hond van de buren bij te voeren.

Het mag gewoon niet, het is stafbaar.
Hoe goed bedoeld je actie ook is.

Sorry, maar leuker kan ik het niet maken.

Je riskeert inderdaad een boete.

Of een boswachter bevoegd is om boetes uit te delen weet ik zo even niet, maar hij zou wel de politie in kunnen schakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is niet mijn mening, maar de wet .....

Nee, het mag eigenlijk niet ... of de boswachter er een boete voor geeft zult u moeten afwachten als u wordt betrapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee en let wel, op etensresten komen meer dieren op af.Ratten muizen etc.Dus als ik jou was zal ik het ook niet stiekem doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, dit mag niet. Staatsbosbeheer heeft er belang bij dat de dieren wild blijven. Wanneer zij gevoerd worden, raken zij afhankelijk van dit voeren. Zo komt het voortbestaan uiteindelijk in het gevaar.