Waarom hoor je de laatste tijd bijna niks meer over die supersmoker of andere varianten daarvan?

Ikzelf ben een niet-roker maar de supersmoker is toch 'gezonder'dan de gewone sigaret?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

vanavond zag ik om 20.16 reclame voor super smoker op SBS6...

Toegevoegd op 01-06-2009 21:52:11
Een alternatieve sigaret die lijkt op een echte sigaret, smaakt als een echte sigaret en dampt als een echte sigaret, maar tegelijkertijd ook 70% minder nicotine bevat en geen vieze geurtjes of luchtvervuiling produceert. De firma Super Smoker biedt een gezondere oplossing voor de verslaafde roker. Er is namelijk geen sprake van vuur, teer of andere reeds bekende kankerverwekkende stoffen. Het apparaat werkt elektronisch en gebruikt vullingen die ongeveer gelijk staan aan 80 tot 100 inhaleringen. Helemaal gezond is het product niet, want er wordt nog steeds gebruik gemaakt van nicotine, wat verslavend is en slecht voor je gezondheid. De Sigaret, met batterijoplader kost 89,- euro . Meer informatie op de website van Super Smoker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als het gaat om kankerverwekkende stoffen is een supersmoker wel ''gezonder''. Met een supersmoker is alleen de kans dat je een overdosering nicotine binnen krijgt erg groot, en dat is niet goed voor je. Volgens mij mochten ze geen reclame meer maken voor de supersmoker voordat het was getest enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien flinke tegenwerking van het nicotine-wereldje?
Of een overheid die vindt dat het als medicijn te boek moet staan.

Hoewel hij uiteindelijk goedkoper is dat dan vele pakjes sigaretten, zal de prijs toch best afschrikken.

Of misschien bevalt tie gewoon wel niet. En is het niks vergeleken bij de gewone sigaret.

Gelukkig heb ik geen ervaring ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Supersmoker zou verboden worden omdat het een geneesmiddel zou zijn, maar hij was nooit getest als geneesmiddel.

Uiteindelijk kwam het niet tot een verkoopverbod, wel tot een reclameverbod.

Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn nu reclamespotjes voor Super Smoker op TV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik kijk geen TV, dus dat krijg ik niet mee. Kennelijk is in overleg met de minister besloten dat het reclameverbod kan woden opgeheven. Da's nieuw voro mij, dus daar weet ik niets van.
Ik heb hem zelf maar gebruik hem niet meer.
Het is voor mij echt geen alternatief. Smaakt nergens naar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reclames voor supersmoker en dat soort producten zijn verboden door de rechter.

Maar vorige week ofzo zag ik er opeens wel één, dus misschien is het wel veranderd o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag laatst nog iets over de supersmoker op tv, een reclame. Toen dacht ik: Oh ja. (dus: ook ik hoorde de laatste tijd daar bijna niks meer over)

Ik ben eens een kijkje gaan nemen op internet, naar ervaringen van mensen met de supersmoker. Misschien heb je er wat aan.

Toegevoegd op 01-06-2009 12:44:15
p.s. Ik weet eigenlijk niet of die reclame op tv was (want ik lees bij de andere antwoorden dat het verboden is, maar ik had het dus wel ergens gezien ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al twee lange antwoorden getypt, maar ik ga het houden bij het korte antwoord :

De elektrische sigaret is een klein Davidje dat moet opboksen tegen drie grote Goliaths : een overheid die geen donder aan accijnzen kan binnenhalen aan e-rookwaar, een tabaksindustrie die natuurlijk liever gewone sigaretten verkoopt en meest en vooral een pharmaceutische industrie, die ongelofelijke miljardenbedragen binnenhaalt in de niet-rook-industrie (nicotinevervangers vooral maar ook anti-depressiva) en de drijvende kracht is achter de antirooklobby.

Die lobby is er weer mede verantwoordelijk voor dat e-rokenin de media geen eerlijke kans heeft gehad /gekregen om zich te profileren als alternatief voor roken. (EN DUS NIET ALS STOPMIDDEL !!) En laten we eerlijk zijn, Supersmoker is gewoon niet het beste maar wel zo ongeveer het duurste produkt in dit genre. Een goede e-sigaret heb je echter al voor een paar tientjes.

Maar het e-rookwereldje mag dan klein zijn, het is er wel. En daar is zo ongeveer alle informatie voor (potentiele) e-rokers te vinden. Op de verschillende fora van onder andere Fre-E-Smokers vind je ook veel meer informatie over hoe gezond of ongezond (elektrisch) roken dan wel niet zou zijn, en op welke punten e-roken te verkiezen zou zijn boven 'normaal' roken.