Kun je als gevangene vegetarisch eten?

13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar kun je als gevangene dan ook veganistisch eten? Dan dient er heel wat meer rekening met je maaltijd gehouden te worden namelijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, wat er al niet mogelijk is - ben benieuwd of je daar ook antwoord op krijgt Jinx158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ook :-P
Anders maak ik er wel een aparte vraag van ;-)
Annswers
13 jaar geleden
als jij het niet doet doe ik het ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha - wie weet, als het eten er goed is LOL
Cryofiel
13 jaar geleden
Vegetariër - afkomstig van het oudgermaans:
fech-tah-rihur, hij-die-niet-kan-jagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dat hoeft in de gevangenis ook niet, zij krijgen het kant en klaar op hun bordje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik letterlijk op jouw vraag wil antwoorden dan schrijf ik: Ja je kan als gevangene vegetarisch eten zelfs als je niet-vegetarisch eten voorgeschoteld krijgt.
Je laat het vlees dan gewoon aan de kant liggen hé ;-) Ik vind het nogal een vage vraag. Probeer je de volgende keer iets specifieker te zijn met je vraag? Of er een beetje extra uitleg bij te geven aub?
Dat zou ik heel fijn vinden ;-)

Het beste antwoord

Ja, gevangenen kunnen aan het begin van de gevangenschap aangeven wat voor soort eten ze willen eten. Dat kan dus zijn: halal, vegetarisch, koosjer etc. Ook mogen ze aangeven of ze altijd rijst willen, of altijd aardappelen... of wisselend.
Daarnaast hebben gevangenen meestal de gelegenheid om zelf te koken in de unitkeukens, ze kunnen dan zelf maken wat ze willen. Veel gevangenen kiezen hiervoor trouwens. Ze kopen dan wekelijks producten uit de gevangeniswinkel en kunnen hiervan koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja gevangenen kunnen als ze aangeven vegetariër te zijn vegetarisch te eten krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja , dat kan je kan er zelfs jidish(joods)eten krijgen. Vegetarisch houd in de gevangenis in een groentenurger bij.je eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keuzemenu in de gevangenis. Je kunt het in NL aangeven en er wordt rekening mee gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan dat wel.

Al vind ik het zelf klinkklare onzin, niet het vegetarisch zijn, maar de rechten van gevangene.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gevangene wordt gestraft voor het overtreden van de wet, maar het blijft nog altijd een mens. Wil je ook zeggen dat gevangenen niet meer gelovig mogen zijn? Niet meer mogen lezen en leren? Op water en brood moeten? We leven niet meer in de middeleeuwen...
ja. Het enige dieet waarin in de gevangenis niet kan worden voorzien is dat van kannibalen.