Kun je een goed beeld van iemand krijgen als je die alleen van het internet kent? (Bijvoorbeeld van een datingite?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je kunt een redelijk beeld krijgen. Het hangt er natuurlijk van af wat voor foto's en informatie die persoon op zijn/haar profiel heeft staan.

Je leert pas echt iemand kennen in een gesprek, dingen als lichaamstaal, persoonlijkheid en stem zijn niet af te lezen via een website, daar is persoonlijk contact voor nodig.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik denk dat dit niet mogelijk is.

Aan de ene kant zijn mensen vaak opener als je via de computer contact hebt. Je hebt vaak sneller diepere gesprekken via de chat bijvoorbeeld.
Maar mensen kunnen zich ook makkelijker anders voordoen dan ze zijn. Ook kun je niet alles overbrengen via de computer aangezien je toch altijd eerst nadenkt voor je typt. In real life ben je meestal directer.

Ik denk dat contact via internet een goede eerste aanzet is.

Het is net als gaan samenwonen met iemand waarmee je al jaren een relatie hebt, je leert ook dan iemand weer op een hele andere manier kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op internet kan iedereen zich beter voordoen dan hij in werkelijkheid is. Er schijnen zelfs "valse" foto's gebruikt te worden. De enige manier om iemand "echt" te leren kennen is hem of haar een paar keer te ontmoeten. Eigenlijk hetzelfde als in "real life". Je leert elkaar kennen door met elkaar op te trekken. En dan nog kan iemand de schone schijn ophouden, maar vroeg of laat valt hij/zij wel door de mand. Maar ga uit van het positieve. (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik denk niet dat het mogelijk is. Je weet maar nooit op het internet wie er allemaal rond spoken. Bijvoorbeeld: je chat met een man die zegt dat ie 20 is, Maar in werkelijkheid is hij bijvoorbeeld 40. Heel veel mensen liegen dus op het internet! Daarom moet je altijd goed uitkijken met wie je te maken heb en nooit zomaar afspreken met iemand die je alleen maar van de chat kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enerzijds zeg ik ja omdat je via i ternet een onbevooroordeeld beeld hebt van hoe iemand is
maar anderzijds mis je toch de fijne nuances die persoonlijk contakt hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een redelijk beeld mits beide partijen 100% eerlijk zijn, maar je houdt toch altijd het probleem dat je op een bepaalde manier naar jezelf kijkt terwijl anderen mischien een andere mening hebben!!!

Jij kan jezelf wel vrolijk, sportief, netjes en open vinden! Je buurman ziet je misschien wel als chagerijn en stijfjes omdat ie je alleen maar 's middags na je werk ziet in je pak!

Je kan dus nog zo eerlijk zijn (gebeurt helaas niet altijd) voor een echt goed beeld moet je toch iemand ontmoeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw en zijn webcam goed ingesteld staat is het beeld altijd scherper en bijgevolg goed, toch?

Maar goed, deze flauwe grap terzijde gelaten, volgens mij hangt het ervan hoe sterk jij bent in het opvangen en vertalen van de communicatie-signalen die via deze weg uitgewisseld worden.

Ga op je intuïtie af en luister dus naar hetgeen jij als goed of minder goed aanvoelt.
De beste manier om iemand te peilen is door spelenderwijs elkaars interesse-gebieden af te tasten.
Door de volgende aloude beproefde methode kom je spelenderwijs één en ander te weten.

Wat zou jij kiezen:
bikini of badkostuum
warm of koud
bergen of de kust
slank of mollig
pizza of pasta
vis of vlees
vliegen of zappen
enz.

Hoofdzaak blijft dat nooit maar ook nooit iemand goed zal kunnen inschatten als jij jezelf niet goed kan inschatten.

Ben jij een eeuwige twijfelaar dan zal jij in eerste instantie een vertwijfeld beeld van jezelf de ether insturen en dan pikt de ander die signalen bewust of onbewust op.

Een leuk, open en eerlijk contact met de ander begint ALTIJD met een open, leuk en eerlijk contact met JEZELF!

Geniet dus van het ontdekken van je leukste zelf via diverse spelletjes met de anderen, want zij zijn de PERFECTE spiegel van jouw interne waarheid ;-)

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Alleen van het internet kennen" heeft vele varianten. Als het gaat om alleen een foto en een tekst op een datingsite: het kan best zijn dat dat een redelijk beeld geeft, maar dat zal noodzakelijkerwijs altijd incompleet zijn.
Als je een paar keer met iemand gemaild of gechat hebt, weet je al wat meer.
Ik ken zelf een aantal mensen via internet, met wie ik eerst maanden had gechat en ik had de indruk dat ik ze redelijk goed kende, bij onze eerste afspraak bleek dat ook te kloppen. We chatten nog steeds en spreken nog steeds regelmatig af.
Dus het kan wel degelijk, maar net zoals het irl gaat: een blik op iemand en 1 opmerking geeft je waarschijnlijk ook geen compleet beeld. Pas na meer contact weet je ook meer.
Internet heeft dan nog de al genoemde risico's dat iemand die je wil neppen, dat ook makkelijker kan: pluk ergens een foto vandaan en maak een profiel aan naar smaak. Het is moeilijk te controleren. Gelukkig zijn de meeste mensen vermoedelijk vrij eerlijk (behalve dat op datingsites en dergelijke de meeste mensen natuurlijk leuk, aardig, origineel en weet ik veel zijn).