waarom komen er Chinezen naar Nederland? en met welke moeilijk heden hebben deze te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Geloofsvervolging, bijvoorbeeld. In China worden alle activiteiten tegen de staat streng vervolgd en sommige religieuze of religieus getinte uitingen worden als zodanig gezien. Vooral aanhangers van de Falun Gong lopen het risico op lange gevangenisstraffen waarbij mishandeling en zelfs de doodstraf mogelijk zijn. Dat is, voor zover ik weet, meteen ook de grootste groep erkende Chinese vluchtelingen in ons land. Dan heb je het over enkele tientallen tot hoogstens een paar honderd per jaar, als je de asielzoekers meetelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Chinezen komen naar Nederland.
Met de zelfde reden als dat Marokkanen, turken of Polen hier heen komen.
Ze denken en hopen dat ze het hier in Nederland een beter leven zullen hebben.
Meer geld zullen verdienen.

De moeilijk heden zijn oa de taal, scholing, geld, cultuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de chinese bevolking woont al heel lang in Nederland. Al van voor de tweede wereld oorlog. Er komen nu niet meer zoveel chinese
13 jaar geleden
Chinezen komen evenals leden van andere volkeren naar Nederland om zich economisch te verbeteren, om in meer vrijheid te leven of om zich bij hun familie die hier al is te voegen. De taal is een behoorlijk grote handicap voor hum; ze kunnen soms de R niet goed uitspreken.

Met name in het begin van de 20ste eeuw kwamen er behoorlijk veel Chinezen. Lees dit interessante artikeltje eens: