Zijn mediators het beste middel wat je kunt inschakelen als je door een 'vechtscheiding' gaat? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

Men spreekt van vechtscheiding wanneer een echtscheiding niet alleen gepaard gaat met negatieve gevoelens naar de (ex-)partner, maar ook met acties met de bedoeling de andere partner schade toe te brengen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mediation is zinvol als er ondanks (heftige) verschillen er wel de intentie bestaat bij beide partijen om goede raad en adviezen op te volgen: de mediator lost het probleem namelijk niet op, maar helpt partijen bij elkaar te komen in een oplossing.
Als deze intentie niet bestaat bij een of beide partijen ben ik bang dat toch de juridische weg (advocaat en eventueel rechter) de enige weg is ...
Hopelijk komt het niet zo ver!