Kinderweekbladen doorgeven aan taalzwakke gezinnen hoe pak ik dat aan?

Hier vlakbij is een buurt met veel kinderen met ouders die maar weinig Nederlands spreken. Zo lopen de kinderen dus ook een achterstand op. Mijn kinderen krijgen kinderweekbladen als Donald Duck en Kidsweek en dat geldt voor velen. De wekelijkse ontvangst van zo een vrolijk blad is een enorme prikkel tot lezen. Nu dacht ik: het zou mooi zijn om die bladen na lezing door te geven aan een kind uit die andere buurt. En om ook anderen aan te zetten om dat te gaan doen.
Maar hoe pak ik dat aan? Denk aan het vinden van het juiste gezin dat daar baat bij heeft en hoe benader is die dan.

7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
gewoon rondvragen in de buurt? is er geen wijkvereniging?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goeie vraag, mooie gedachte. Je kunt de basisscholen afgaan, mogelijk kunnen ze je daar helpen. .

Het beste antwoord

Je zou kunnen nagaan of in het wijkcentrum (of een bibliotheekfiliaal) dat bij die buurt hoort een Nederlandse taalcursus wordt gegeven. Aan de docent(e)(n) van die cursus kun je dan de weekbladen geven met het verzoek ze aan ouders met kinderen uit dezelfde leeftijdsklasse als de jouwe te overhandigen.
Amadea