Waar gaan administratiekosten heen?

Op snelheidsboetes moet ik altijd 6 euro administratiekosten betalen. Bij mijn fitnesschool moet ik 25 administratiekosten betalen.
Toen ik me te laat had aangemeld voor een tentamen van school moet ik 50 euro administratiekosten betalen om toch nog ingeschreven te worden.
Waar gaat dit geld heen? Naar de mensen die achter hun computer mijn gegevens invullen op de computer?
Waarom wordt dit sowieso apart berekend terwijl je meestal al moet betalen (schoolgeld, maandelijkse contributie fitnessschool, boete is al één en al sanctie - waarom dan nog apart administratiekosten rekenen)

Óf is het gewoon een handigheidje om mij nóg iets meer geld af te troggelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Daar wordt de "overhead" van betaald. Dat is dus alles van de nietjes tot de toiletblokjes op kantoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het geld gaat naar het bedrijf die de kosten eist, omdat ze dan speciaal voor jou, extra werk moeten doen, het hangt ook van de situatie af hoeveel kosten er aan verbonden zijn. BV bij je tentamen, het had allemaal tegelijk gekund, maar speciaal voor jou moest het apart.
het is gewoon mensen betalen voor de extra moeite die ze moeten door voor personen.

je kan het zien als een fooi die men opeist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@loenie lees het einde van de zin, het word opgëeist
ik heb veel bedrijven gezien die zelf 20% bij rekenen op afrekening als "fooi"
het is gewoon anders verpakt zodat men het niet merkt
De administratiekosten houden ze zelf, dat is waar ze zelf aan "verdienen". Ze doen extra werk voor je, inschrijven bijvoorbeeld of die boete verwerken, dus daar zit extra administratie aan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat jij een boete krijgt of te laat betaald is er extra menskracht nodig om dit weer te verwerken
13 jaar geleden
Bij snelheidsboetes wordt er niets verkocht; dus is er niets aan de hand. De basisprijs van een boete is gewoon 6 Euro. Ook de administratiekosten van het tentamen vind ik niet vreemd. Je had de mogelijkheid om die kosten te voorkomen.

Bij de fitness is er iets anders aan de hand, tenminste als die administratiekosten gelden voor iedereen. De eigenaar van de fitness-school vindt het blijkbaar handiger om te adverteren met een cursus voor 99 Euro, en in de kleine lettertjes 25 Euro administratiekosten. Dat oogt beter dan 124 Euro voor de cursus (99+25)

Eigenlijk is dit gewoon bedrog, maar vreemdgenoeg trappen we daar nog steeds in. Als we allemaal morgen alle bedrijven en instellingen zouden boycotten die op deze manier hun spullen aanprijzen, zou het snel afgelopen zijn.

Bij vlieg- vakantiereizen gaat het al beter, en je ziet nauwelijks nog reizen tegen een spotprijs exclusief annuleringskosten, administratiekosten, luchthavenbelasting, bagagetoeslag, milieutoeslag, en al die flauwe kul meer.

Maar nog steeds zie je ING tijdschriftenbonnen verkopen voor 10 Euro + 2,95 administratie- en verzendkosten (zo'n bon kost gewoon 12,95!) en worden er computers aangeboden voor 599 Euro + 85 Euro verzendkosten. Dat is altijd onzinnig, als je die kosten niet kunt ontwijken. Het mag dus alleen, als je die computer zelf kunt afhalen voor 599 Euro. Als je hier een klacht over indient bij de reclame code commissie krijg je altijd gelijk. Maar die uitspraken zijn niet bindend, dus er zullen altijd bedrijven blijven die op deze manier de boel een beetje oplichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je te laat bent met een betaling, kàn dat extra kosten met zich meebrengen.

Als men die jou in rekening brengt zit daar wel iets redelijks in omdat men allerlei zaken opnieuw moet oppakken en alsnog moet afwikkelen.

Echter bij een bekeurig vind ik dat pure lariekoek.

De kosten van de bekeuring, zouden in feite al in de bekeuring begrepen dienen te zijn.

In een land als China zijn dit soort extra kosten echter doodnormaal..(let op de wrange woordspeling)

Jij breng de staat schade toe, zegt men daar en dus moet jij de staat alle daaruitvoortvloeiende kosten vergoeden.

Een uiterst pijnlijk voorbeeld: Iemand is ter dood veroordeeld en dat vannis wordt middels enkele kogels ten uitvoer gebracht.

En wat krijgt de familie van de betrokkene achteraf??

Juist! de rekening voor de gebruikte kogels..

Groet,

Ton