Zijn er omgangsvormen bijgekomen die er vroeger niet waren?

Bijvoorbeeld: Niet SMS-en in alleen hoofletters omdat dat zo SCHREEUWERIG staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

E-mailregels. Inderdaad letten op hoofdletters en leestekens, gebruik van smileys etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!
Niet iedereen laten 'meegenieten' van jouw telefonische gesprekken/contacten in openbare ruimten en/of gelegenheden.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je telefoon uitzetten als je een bioscoop, theater, concert, lezing o.i.d. bezoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of een restaurant bezoekt
Een van de vreemdste veranderingen in omgangsvormen is dat dingen die voorheen als volstrekt prive werden beschouwd, tegenwoordig met alle mogelijke details in social media en op internetfora worden besproken. Ik vraag me dan weleens af, of mensen wel voldoende beseffen dat je dat ook nooit meer uit de openbaarheid kunt halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.
Een uitnodiging per e-mail versturen of beantwoorden, dat was vroeger niet toen deed je dat per telefoon of je stuurde een brief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Elkaar met (trutje,k.u.tje, hoertje of bitch ) aanspreken.
- En jongen zonder schaamte vragen naar een 1one nicht stand,

- zoenen met meerdere gozers op 1 avond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1one nicht stand? Wat moet ik me daar bij voorstellen...;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik de verhalen moet geloven is die laatste niets nieuws hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de vraag is of ze er vroeger ook waren!?
Denk toch dat oudere mensen dat niet zo "gewoon" vinden als de jongeren van nu.
Nu wordt U vriendelijk gevraagd of het niet stoort een sigaretje op te steken.
Vroeger deed men het veelal gewoon.