om van adel te worden moet je zoals hierboven al staat aangegeven lid zien te worden van het koninklijk huis, maar

er is ook een niet officiele manier, er is een site waar je dit soort titels kunt kopen.
er was op tv eens een stukje over een nederlandse man die zulk soort titels had gekocht en die gebruikte die dan bijvoorbeeld om bepaalde clubs binnen te komen of als die een hotel kamer boekte gebruikte hij de titel hertog voor zijn naam en kreeg die flink wat voordelen.
ik zal eens kijken of ik die site ergens kan vinden, hij had het toen wel over engelse titels, maar komt wel op hetzelfde neer.

Toegevoegd na 3 uur:
ok, Nederlandse titels zijn niet te verkrijgen mits je lid wordt van het koninklijk huis maar op de aangegeven bron kun je wel titels kopen zoals "lord" en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Lid worden van het koninklijk huis!

En eigenlijk is dit dus ongeveer de enige mogelijkheid om tot de adel verheven te worden.
Hieronder een stukje van wiki, waar het allemaal wel heel helder omschreven staat:

"Bij 'verheffing' wordt een burger in de adeldom opgenomen door middel van een Koninklijk Besluit. Dat adeldom bij koninklijk besluit wordt verleend is een sinds 1814 bestaande praktijk. Hierbij kan de verlening ervan alleen geschieden aan Nederlanders. De mogelijkheid dat de koning of koningin adeldom kan geven aan niet-Nederlanders is afgeschaft. De laatste twee gevallen waarbij dit nog wel kon, waren bij de Hertog van Wellington, waaraan de titel Prins van Waterloo werd gegeven, en de Graaf van Clancarty, die de titel Markies van Heusden werd verleend (Koninklijk Besluiten, 8 juli 1815, nrs. 13 en 14).

De laatste verheffing in de adel van een gewone Nederlandse burger dateert van 1939; daarna besloot het Nederlandse kabinet in 1953 dat verheffing op deze manier achterwege zou blijven.

Sinds de Wet op de Adeldom van 1994 heeft deze praktijk een wettelijke basis gekregen. Hierin is opgenomen dat verheffing in de adel alleen nog kan plaatsvinden bij leden van het Koninklijk Huis en van voormalige leden daarvan binnen drie maanden na verlies van het lidmaatschap van het koninklijke huis. De verlening van de titels Prins(es) der Nederlanden en Prins(es) van Oranje-Nassau worden ook nog eens apart geregeld via de Wet lidmaatschap koninklijk huis."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_adel#Heden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan alleen middels een koninklijk besluit.
De laatste die tot de adelstand is verheven is prinses Maxima (dat doen ze tegenwoordig alleen maar bij leden van het koninklijk huis)

Of als je vader van adel is. Vrouwen kunnen wel van adel zijn, maar kunnen geen titel doorgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zal u dit in Nederland niet lukken aangezien u een man bent. Daarentegen kan een vrouw die trouwt met iemand van adel, wel tot Adel verheven worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bovengenoemde antwoorden geven terecht aan dat het moeilijk is om in Nederland in de adelstand verheven te worden.
Maar je kan ook in andere landen in de adelstand verheven worden. Meestal moet je daarvoor de nationaliteit van dat land aannemen en dan zijn er diverse mogelijkheden:
1. Trouwen met een adellijk persoon (In het ene geval wordt je wel adellijk en in het andere geval niet, dat scheelt van land tot land)
2. Bijzondere verdiensten hebben voor dat land. In Nederland krijg je dan een (hoge) ridderorde en in het buitenland krijg je dan een adellijke titel (al dan niet erfelijk).
In België, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco en wellicht nog vele landen buiten Europa kan je op die manier in de Adelstand verheven worden.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een draak te doden en die aan de voeten van koningin Beatrix te leggen. Zeker weten dat ze je dan tot de adelstand veheft. Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om in de adel verheven te worden hoef je maar één ding te doen. Je inslijmen, inslijmen en nog eens inslijmen in een of ander vaag adelijk geslacht. En daarna je nog eens inslijmen. Dat zijn eigenlijk al vier pogingen. Nou, vier inslijmpogingen moet je dan doen! Succes in de adelheid gegarandeerd...Of niet. Adel is iets van oudsher...it runs in the family. Daar wil jij niet eens bijhoren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een eigen bedrijf beginnen, aan het hof leveren en 100 jaar volhouden, dan krijg je koninklijk voor je naam...

een carnavalskraker maken!
:o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wachten tot je reïncarnatie daar is en dan geboren worden uit adellijke ouders.