Worden er in Nederlandse dierenasielen dieren gedood als er geen tehuis voor te vinden is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het niet, tenminste, zolang die dieren niet ernstig ziek zijn. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet jij trouwens wat er gebeurd met al die jonge dieren die in de dierentuin geboren worden, om bezoekers te trekken, maar waar de dierentuin vervolgens geen plaats voor heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Dat meen je niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas meen ik het wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat die dieren naar andere dierentuinen werden gezonden, voor fokprogramma's e.d.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als daar plaats voor is, wel ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongelooflijk. Ik heb even gezocht en je hebt helemaal gelijk...
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/dierentuinen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilde je deze link net toesturen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreselijk toch ook om te lezen, dat een dode tijger meer opbrengt dan een levende...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt onvoorstelbaar.
Vooral dat het niet algemeen bekend is.
Ik ga eens kijken wat daaraan te doen valt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Richt een actiegroep op. Of een politieke partij!
November for president...:) Zonder gekheid, het zou prachtig zijn als iemand hier iets aan zou kunnen doen. Zou best met je mee willen doen.
De mensheid moet eens wakker geschud worden!!! En niet alleen op het gebied van dieren, maar op velerlij gebieden!! De meeste mensen lopen maar gedachteloos met de meute mee, er van uitgaande dat wat de regering zegt, wel okee is. Dat zou zo moeten zijn maar is het helaas niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment ben ik al flink aan het rondmailen.
Er valt een heleboel te veranderen, en geloof me, je kan veel meer doen als je níet in de aandacht staat.
Groeperingen, organisaties en partijen genoeg die steun (willen) bieden.
Als mij iets tegenstaat zit ik echt niet stil. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klasse!
Hoop dat je er iets positiefs mee bereikt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, ik doe mijn best!

Het beste antwoord

Het is nog steeds een wijdverbreid misverstand dat dieren die niet binnen een bepaalde termijn uit het asiel worden opgehaald, afgemaakt worden.Dit is absoluut niet waar! Een hond of kat die in het asiel terecht komt, krijgt alle tijd om een nieuwe baas te vinden. Er zijn dieren geweest die ruim een jaar in het asiel hebben gezeten voordat ze eindelijk een nieuw thuis vonden. Gelukkig komt dit maar zelden voor; verreweg de meeste dieren worden binnen een paar weken meegenomen.
Er zijn eigenlijk maar twee redenen waarom een asieldier geëuthanaseerd wordt: omdat het dier een ernstige ziekte heeft die niet verholpen kan worden, of omdat het zó agressief is dat het gevaar oplevert voor de medewerkers

Toegevoegd na 11 minuten:
Dierenwelzijn
In de tijd dat de dieren bij ons verblijven streven wij naar een zo hoog mogelijk dierenwelzijnsniveau. Om dit te garanderen hebben wij professionele dierverzorgers alsook twee dierenartsen en een gedragsdeskundige in dienst. Ook zijn wij altijd actief op zoek naar nieuwe inzichten en ideeën op het gebied van dierenopvang, diergedrag, dierverzorging en diergeneeskunde. We zorgen ervoor dat de dieren het zo goed mogelijk naar hun zin hebben in het asiel. Ze worden goed verzorgd en er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de natuurlijke en individuele behoeftes van de dieren.

Voor praktisch alle dieren die wij opvangen vinden wij een goed nieuw thuis. Wij hanteren – zoals alle asielen in Nederland – een no kill-beleid. Dit betekent dat wij alleen dieren laten inslapen indien dit medisch noodzakelijk is of als een dier niet-oplosbare gedragsproblemen heeft waarmee het niet in de maatschappij kan worden teruggeplaatst. Natuurlijk bieden wij alle dieren de beste medische zorg die wij kunnen bieden en doen we er in geval van gedragsproblemen alles aan om het dier opnieuw op te voeden. Vrijwel alle dieren krijgen dan ook gewoon een nieuwe baas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Dat is in hoorn misschien mogelijk in de grote steden worden heel veel dieren aangeboden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ik dus ook begrepen!
Volgens mij gebeurt dat in heel Nederland niet meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb net een link toegevoegd, Dierenasiel in A'dam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gevonden!
Dank je!
Rieneke1
13 jaar geleden
het juiste antwoord, +

Andere antwoorden (4)

Dierenasiels hebben jammer genoeg ruimte gebrek. Hierdoor zijn ze genoodzaakt dieren te laten inslapen.
13 jaar geleden
ja, maar deze worden niet op een grove manier gedood, we laten hen inslapen.
soms als er plek tekort is, laat men de oude dieren inslapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronnen?
Uw kat laten steriliseren is uw burgerplicht!
Een kat verzorgen is niet altijd een makkelijke klus!
Aangepaste voeding voor uw gesteriliseerde kat
Wat is uw ideale kat?In 2009 hebben de dierenasiels in België maar liefst 36 800 katten opgevangen. Aangezien de identificatie van katten via een chip in België (nog) niet verplicht is, is amper 3% van die 'vermiste' katten weer bij de eigenaar beland. Wat er met de 35 696 andere is gebeurd? In het beste geval worden ze geadopteerd en anders slijten ze een leven achter de tralies, lopen ze een besmettelijke ziekte op of worden ze in slaap gedaan.

Ik denk, dat voor Nederland hetzelfde geldt, het is geen typisch Nederlands probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er wordt altijd beweerd dat dieren in asiels in nederland niet ingeslapen worden tenzij ze lijden....helaas niet waar!
een paar jaar geleden was er Djeno( zie foto)...de hond heeft het niet overleefd of tenminste...de DB weigert te zeggen wat er precies met de hond gebeurd is.
Hij zou ingeslapen worden en toen na veel protesten (11.000) zou hij worden getest en werd goed bevonden, er waren mensen met ervaring met dit ras die hem graag wilden maar die kregen hem niet, hij zou naar duitsland gaan (kan niet want een buitenlandse hond met rugzakje komt het land niet binnen)
Hij zou daar kort daarop ingeslapen zijn maar er is geen dierenarts te vinden die dat onderschrijft, Djeno was al 2 weken eerder gecremeerd voordat het bekend werd...niemand kon nog afscheid nemen

Maar....het verhaal van de DB hangt van zoveel leugens aan elkaar...Djeno is nog 1x gezien, in het 1e asiel van de DB. Toen zou hij getest worden maar is nooit meer iets van hem vernomen
Mijn oordeel? Djeno is in datzelfde asiel afgemaakt, heeft nooit een test gehad en is nooit in duitsland geweest, dat was om de mensen aan het lijntje te houden.
Djeno was een prima hond maar werd bij een onervaren persoon geplaatst ipv ervaren mensen en toen het fout ging moest hij dood. Ongeacht het aantal protesten en ze hebben het uitgevoerd en een of ander verhaal opgehangen om de mensen stil te houden.

Helaas staat het verhaal van Djeno niet op zich...een jaar later zou hetzelfde met een mechelse herder gebeuren. Ook daar allerlei leugens...oa dat de hond niet naar het buitenland zou gaan (zoals djeno) uiteindelijk bleek hij ineens in Tjechie te zitten.
Gelukkig bij mensen die gek op de hond zijn, dus toch nog 1 waar het goed voor af liep.
Wil je meer weten, kijk dan eens op het zwartboek van de DB op facebook. Daar staan de gruwelverhalen van medewerkers en oudmedewerkers van asiels.....

RIP Djeno
Plaatje bij antwoord