Hoe kunnen we in Nederland voorkomen dat dieren bij optredens van metalbands "geofferd" worden?

Het is verboden om een dier te slachten zonder bevoegdheid hiervoor, maar toch komt het voor dat dieren op het podium geslacht worden als onderdeel van een show. Het is dan ook moeilijk om van te voren te weten of een band dit van plan is of niet...
Binnenkort is er een optreden van een band die dit wil doen, samen met twee dierenrechtenorganisaties en de VWA probeer ik hier een stokje voor te steken en te bekijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Wie heeft ideeën?

Toegevoegd na 20 minuten:
Aangezien dit verboden is, zijn er geen verdere acties nodig om het te voorkomen voor bovengenoemd optreden. Dit wordt inmiddels al aangepakt.
Mijn vraag is dus ook niet hoe we het bij dat optreden kunnen voorkomen, maar of er ideeën zijn hoe dit op grote schaal kan worden aangepakt zodat bands dit niet meer zullen doen.
Het is moeilijk om uit te vinden of een band dit van plan is, daarom is het lastig te voorkomen.

Toegevoegd na 35 minuten:
Let op: De vraag is hoe dit in de TOEKOMST voorkomen kan worden!
De slachting bij het aankomende optreden wordt inmiddels al aangepakt en is dus geen issue!

Hoe kunnen we achterhalen welke bands een offering op het programma hebben staan?
Hoe kunnen we bands duidelijk maken dat dit soort acties niet geaccepteerd worden?

Er zijn al dierenrechtenorganisaties bij betrokken, maar nu zijn we op zoek naar een plan...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nergens beweerd dat alle metalbands dit doen.
Maar volgens mij is dit wel het enige genre waarbij dit gebeurd.
Van een pop- of funkband hoeven we dergelijke acties niet te verwachten, of wel?
Kimath
13 jaar geleden
ik ben een paar keer bij een metal festival geweest (Graspop Metal Meeting) maar ik heb dit nog nooit meegemaakt :S
Welke bands doen dit dan, ik heb hier nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tis werkelijk te walgelijk voor woorden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt dat tegenwoordig nog voor? Ik ken die verhalen wel van vroeger, wist niet dat dat nu nog steeds gebeurt.

Antwoorden (5)

Direct aangeven bij de politie en tevens de dierenbescherming inschakelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Tegen de slachting bij bovengenoemd optreden zijn al stappen genomen. Mijn vraag is daarom ook meer gericht op hoe we in de toekomst kunnen voorkomen dat bands dit doen...
Het gaan rondbazuinen op internet. Maak een Hyvespagina waarop je dit verhaal uit de doeken doet, met naam en toenaam van de band en de bandleden, en nodig zoveel mogelijk mensen uit om daar lid te worden van je Hyve.

Benader instanties als de dierenbescherming en de Partij voor de Dieren en hang het daar aan de grote klok. Maak een petitie via http://petities.nl/ en zamel overal handtekeningen in. Op je Hyve of website kun je een link plaatsen naar die petitie zodat heel veel mensen die gaan ondertekenen. Benader ook de band in kwestie en laat weten welke acties je allemaal onderneemt; biedt hen de petitie / handtekeningenactie aan. Zodat ze zien dat er heel veel mensen meekijken en dit boycotten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je was me net voor, +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de toevoeging aan mijn vraag.
ik zou het ook doorgeven aan de partij van de dieren. Zij zullen er dan waarschijnlijk kamervragen over stellen (zijn ze nogal actief in)
Je kunt ook de dierenbescherming inlichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorg voor een meldpunt waar mensen terecht kunnen die aanwezig zijn geweest op optredens waar bands dit gedaan hebben zodat die op een zwartelijst komen te staan zoek contakt met podia die mogelijk optredens van dit soort bands organiseren en kijk of zij bereid zijn bands die bewezen dergelijk gedrag vertoond hebben te weigeren en zorg dat bands dit weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek de publiciteit kranten, tv en radio. Vertel over deze bands noem hun namen. Ik had er nog nooit van gehoord het is schandalig als dit gebeurd.