Kun je iets oplopen als je in een winkel kleren past die al gepast zijn?

Het kan zijn dat je een kledingstuk past dat al door iemand anders gepast is. Kun je daarvan iets oplopen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik dacht zelf aan huidziektes bijvoorbeeld. Huidschimmelinfecties ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zelfs zijn dat je kleding past die al een hele dag is gedragen. Het is geen toeval dat het personeel altijd in kleding van de winkel loopt. Die zoeken ze 's ochtends uit, laten ze 's avonds achter en hangen ze de volgende ochtend na een snelle behandeling met stoom om de boel te ontkreuken weer in het rek.
zondag
13 jaar geleden
Smetvrees?

Antwoorden (6)

als iemand hoofdluis had ..ja dat kan je wel krijgen..
vooral bij jassen ..
maar een besmettelijke dodelijke ziekten niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een virusje heb je zo te pakken als je er vatbaar voor bent,
stel iemand is superverkouden en past daar een trui.
daarna komt er iemand met een lage weerstand de trui passen, en zo kan je misschien wel wat krijgen.

maar erge ziekten kan je er niet van krijgen
13 jaar geleden
In theorie: ja. Als degene voor jou een bizarre gemuteerde variant van het Congovirus bij zich droeg, kun jij dat ook krijgen.

In de praktijk loopt het zo'n vaart niet. Van een kledingstuk passen zul je niets krijgen dat je niet sowieso kan oplopen door niet in een plastic bubbel te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,hoofdluis.dus oppassen want dat is behoorlijk vervelend,je geeft het zo weer door aan je huisgenoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schimmelinfecties komen vooral voor op plekken waar je huid warm en vochtig is. Met name onder de borsten of in de liezen. Dat betekent dat een al gepaste bh inderdaad sporen van schimmels kan bevatten, net zoals ondergoed. Maar je huid heeft van nature ook een goede barriere, en als jij gezond bent zul je niet besmet worden. Je moet wel uitkijken wanneer je bv een immuunstoornis hebt of diabetes.

Toegevoegd na 1 minuut:
haha Jef, nu zie ik pas dat je een man bent dus met die bh's heb je niet veel te maken! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ons eerst eens kijken waar je de meeste bacteriën en virussen aantreft. Op 1 zijn dat de handen. Trapleuningen, klinken, winkelkarretjes en wisselgeld zijn ook gevaarlijke bronnen en worden ook door iedereen vastgenomen. In een keuken bevinden zich meer bacteriën dan op een WC. Stel nu dat je op visite gaat of naar een dancing en je jas hangt tussen die andere. Zo wordt er ook contact gemaakt en er wordt vaak tussen gerommeld. Ik zou me dus niet zo druk maken over kleding, het is droog en bevat geen voeding, dus geen goede thuis voor bacteriën of ander ongedierte, hoewel er altijd iets kan gebeuren natuurlijk.