Word er onderscheidt gemaakt tussen Polen, Turken, Marokkanen enz. en voetballers tussen hun geboorteland?

Je hoort veel over de Polen, Turken en Marokkanen.
Velen komen naar nederland en velen moeten ook terug omdat ze niet in Nederland mogen blijven.
Gisteravond begon ik me dit af te vragen:
Volgensmij letten ze NIET bij voetballers daarop.
ik bedoel maar..
Als een poolse voetballer naar Ajax zou komen.
Ja helemaal mooi. Tegek.
Doen ze niet moeilijk over. Waarom wel over de gewone burgers?
Ik zie dit aan als een vorm van Discriminatie en het ''Ik ben belangrijker'' verhaal.
Hoe zit dat nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit zal ook te maken met het verkrijgen van een werkvergunning, dat maakt het al snel makkelijker om ergens te mogen werken.

Als ik kijk naar andere landen, dan heb je vaak een lijst met beroepen waarmee je makkelijk aan een werkvergunning kan komen, omdat er bijvoorbeeld een tekort is aan goede mensen voor dat beroep.

In dit geval gaat het om het beroep voetballer, dan zijn goede voetballers uit Nederland vaak geneigd naar het buitenland te vertrekken en zo haalt Nederland ook weer goede voetballers uit het buitenland.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennismigranten zijn er ook in Nederland. De verblijsvergunning voor kennismigranten is voor mensen met kennis in bepaalde beroepen, er zitten ook andere voorwaarden (rechten/plichten) aan de verblijfsvergunning.