Waarom zijn bijna alle GVers anoniem? Vinden jullie het erg of eng om je echte naam te vermelden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wie is die anonieme minkukel die hier minduimen uitdeelt?

Het beste antwoord

Anonimiteit op Internet mag dan wel belangrijk zijn, maar eerlijk gezegd heb ik er geen problemen mee de dingen die iedereen overal en altijd van mij kan zie en weten hier ook te zien krijgt, al trek ik wel de grens bij mijn achternaam.
Ik zeg hier geen dingen die ik in een 1 op 1 gesprek niet zou zeggen, en heb internet niet nodig om te schelden of te discrimineren of dingen anders voor te doen dan ze zijn, noch koester ik de illusie dat je op een site als GV ooit de status van Bekende Nederlander kunt bereiken, die natuurlijk een veel groter gevaar lopen dan de man in de straat. Gekken heb je overal, en je anonimiteit is in feite maar zo schijn, dat ook een valse naam en avatar je niet beschermen tegen iemand die echt kwaad wil ; IP-adressen en andere gegevens zijn overal eenvoudig te achterhalen voor wie weet waar hij zoeken moet.

Maar of ik nu Marleen heet, of Petra, of Sandra, of Harold of Kees maakt volgens mij verrekte weinig uit. Dus waarom zou ik dat perse moeten veranderen ? En of ik er nu een foto van mezelf of een ander of een plaatje van iets anders bij zet, doet verder ook weinig voor eventuele anonimiteit ; je zou me d'r op straat echt niet van herkennen.

Zolang een gebruiker een naam kiest die makkelijk bekt, heb ik er geen problemen mee. Antwoordman en Rotaluclac zijn prima namen wat dat betreft. Dat worden voor mij ook geen andere mensen als ze ineens Jeroen en Martin zouden blijken te heten ofzo. Het zijn meer namen als Jan154285 of $&*#( waar ik een beetje moeite mee heb, gewoon omdat het niet zo makkelijk na te typen / zeggen / onthouden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al ben ik dan geen bekende Nederlander, ik vind het nou ook weer niet nodig collega's, klanten en passanten te informeren over zaken als drugsgebruik, sexuele escapades, fantasiën, geestesstoornissen en wat dies meer zij. In een op een gesprek prima...maar daar is dan sprake van een zekere wederkerighied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dan zoveel slechte gewoontes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn er minstens 42. Ik denk dat ik op deze manier een betere bijdrage kan leveren aan GV dan met naam, adres, woonplaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies. Alleen moesten ze er daar veel langer over nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou niet overdrijven Sherpa,alleen naam! Ik weet dat het mogelijk om daarmee veel andere gegevens te googlen! Maar dan moet je ook geen naambordje op je deur zetten en je niet laten opnemen in het telefoonboek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Peter, als dit je echte achternaam is, zou ik morgen je hele arbeidsverleden, justitieverleden, schooldiploma's, belastinggevens, inkomen, autobezit, rijbewijzen, adres, gezinssamenstelling en de hele mikmak uit de overheidscomputers kunnen trekken, maar fatsoen verbiedt mij dat te doen.
En nee, ik sta niet in het telefoonboek.

Andere antwoorden (12)

omdat het mij om de intrante vragen en antwoorden gaat. plus dat een zekere mate van anonimiteit opjectiviteit kan bevorderen in in bepaalde vragen en atwoorden.

dat ik niet naar mijn hoofd gelingerd krijg dat ik een christen of moslim ben als ik een antwoord op een maatschappelijke vraag geef
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ou zodra ze dat doorkrijgen door je antwoorden, krijg jet het hier wel te horen, hoor ;-)
Trouwens, aan mijn naam en avatar kun je ook niet zien of ik een moslim of christen ben. Trouwens eigenlijk ook niet of ik een man of vrouw ben...al ben ik wel iemand die altijd onder eigen naam post. Maar dat geld zeker niet voor iedereen. Heel wat schijnbare dames hier zijn heren en vice versa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van dat laatste schrik ik wel:) maarja ook al zou ik het creatoinisme of evolutie toelichten. daaruit kan toch niet een conclusie worden getrokken betrft mijn overtuiging.
Ik geef niet mijn echte naam om ook een eerlijk antwoord te kunnen geven op vragen met een meer persoonlijk karakter (bv relaties, seksualiteit). Met mijn echte naam zou iki op sommige terreinen wat terughoudender zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zou mijn antwoord kunnen zijn
Soms is het fijn als dingen niet teruggebracht kunnen worden naar jou als persoon.
Als ik dus iets zeg dat persoonlijk is, is het fijn als niet iedereen gelijk weet wie je bent, waar je woont en hoe oud je bent. Voor je het weet, weet iedereen in je omgeving dan wat je allemaal gevraagd hebt.

Buiten dat feit kunnen verkeerde mensen misbruik van zulke informatie maken en dan zijn de rapen helemaal gaar.

Toegevoegd na 22 minuten:
Soms vinden mensen het ook gewoon leuk om 'even' iemand anders te zijn op internet.
Iemand of iets dat je graag zou willen zijn, leuk vindt of anders nooit zijn zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het dan wel verstandig Ine om je website te vermelden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je een sterk punt.
Echter, er staat expres geen achternaam bij, dus er valt nog steeds niet veel uit af te leiden. Een beetje anonimiteit is voor mij voldoende.
Ik kan mij echter wel voorstellen dat anderen dat niet zouden doen door sterke overwegingen of mensen persoonlijke gegevens kunnen achterhalen en daar misbruik van zouden maken. Daar was mijn antwoord vooral op gericht, in de ik-vorm omdat ik me het zelf voor probeer te stellen. Door de website te vermelden probeer ik echter de site wat bekendheid te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt: "Soms vinden mensen het ook gewoon leuk om ‘even’ iemand anders te zijn op internet.
Iemand of iets dat je graag zou willen zijn, leuk vindt of anders nooit zijn zijn." Dan zal ik maar aannemen dat die foto niet van jou is.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben even op je blog wezen kijken en weet NU al meer van je dan van eender welke andere GV'er. Niet echt heel erg superanoniem meer dus.....
Hoeft van mij ook niet hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi ik zal me niet teveel verdedigen :-)
Wel gaf ik aan dat ik me dus voor kan stellen dat anderen dit een belangrijke reden vinden om zichzelf een andere naam of identiteit te geven. Dat is niet persee bij mij allemaal het geval. Ik ben graag mezelf, heel graag zelfs. Anders had ik geen foto van mezelf geplaatst en ook mijn website niet neergezet. En in dat geval is het voor mij, maar ook voor anderen goed je te realiseren dat je soms ongemerkt veel dingen over jezelf neerzet.
Voor mij soms ook een eye-opener. Dat krijg je als je sneller typt dan je denkt... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Inetjuhhh: "Echter, er staat expres geen achternaam bij, dus er valt nog steeds niet veel uit af te leiden." Je achternaam vind je weer door een link naar je Hyves op je eigen log. Ik denk dat je ook moet oppassen met wat je allemaal op je log zet en wanneer je daar naar linkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook bedankt voor je reactie, Biertje. Ik zal er eens wat beter op gaan letten.
De rest ook bedankt voor de reactie, het punt is duidelijk.
Omdat goedwillende maar ook kwaadwillende personen via internet veel over je te weten kunnen komen als ze maar een beetje informatie hebben.
Ik internet gewoon met het principe zo min mogelijk op internet over me achter te laten, op wat voor site dan ook. Als iemand iets van me moet weten dan kan hij het altijd vragen.

Als voorbeeld, als ik even wat rondzoek vind ik al wat dingetjes over jou. Zoals een hotelletje waar je geweest bent (gewoon simpel via google). Met wat meer moeite vind je zo een heleboel meer.
Ik vind niet dat iedereen zomaar van alles over mij hoeft te weten, maar als je iets wil weten vraag maar dan kijk ik wel of ik er antwoord op geef
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten dat we in een democratisch land leven vind ik persoonlijk dat iedereen het maar doet op z'n eigen manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, wat zal ik zeggen. Misschien denk je wel dat ik niet anoniem ben en dat ik het echt ben op die foto. Maar ik ga daar geen uitsluitsel over geven.
Ik denk dat anonimiteit vooral wel handig is omdat internet (en deze site) voor iedereen over de hele wereld te bekijken is. Vooral intieme zaken (seksualiteit, relaties etc) zijn minder makkelijk te bespreken als je weet dat je buurman, moeder of broer (of nog erger, je werkgever of collega die een hekel aan je heeft) het zo maar zou kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft dat met preuts te maken? Als er iemand niet preuts is ben ik dat wel.
Ik kijk trouwens ook niet steeds achterom en heb een bijna naïef vertrouwen in mensen. Maar dan wel mensen die ik een keer in hun gezicht heb kunnen kijken.
En slapen... dat is een van mijn hobbies. Daar kun je me 's nachts voor wakker maken... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Visser vist achter het net! :-)))
Ik hou na wat vervelende ervaringen uit de tijd dat je nog gewoon moest inbellen. Privé en mijn internet activiteiten graag gescheiden. Om dezelfde reden als ik werk en privé gescheiden hou...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt ook wel eens verteld dat je ruzie had met de bisschop. En dat niemand wist wie er achter de schuilnaam Starbless zat. Maar ik denk dat je anonimiteit hier bar tegenvalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota: En waar reageer je nu op? Misschien gefrustreerd dat ik eens op een reactiereeks onder mijn eigen antwoord gereageerd heb die al 11 van de 12 reacties niet meer over mijn antwoord gingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, Starbless, nu ben je alweer aan het bepalen wat ik misschien aan het denken ben. Maar je hebt het fout geraden. Ik ben niet gefrustreerd over wat dan ook. Het voorbeeld van die reactiereeks zegt me zo niets - misschien moet je er even naar verwijzen, dan weet ik waar je het over hebt. Om je vraag te beantwoorden: ik reageer op je stelling (althans: op mijn interpretatie van jouw stelling - best mogelijk dat mijn interpretatie verkeerd is) dat je liever anoniem blijft omdat je privé en Internet liever gescheiden houdt. Ik stel dat je niet zo anoniem bent als je misschien denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat er over mij te vinden is valt reuze mee, waardoor ik mijn privé en mijn internet activiteiten goed van elkaar gescheiden kan houden. En daarbij interpreteer je verkeerd. Want ik heb nog nooit gezegd dat ik ruzie heb gehad met welke bisschop dan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het even geprobeerd. Binnen 85 seconden had ik je echte naam, adres, telefoonnummers en bedrijfsnaam (bekend logo) te pakken. Ik bedoel maar, hoezo anoniem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt inderdaad mijn echte naam te pakken. Maar het adres en telefoonnummers zijn zakelijk en niet privé. En daar heb ik ook geen problemen mee. En mijn avatar is inderdaad mijn bedrijfslogo. Zelfs daar doe ik niet moeilijk over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide adressen? ;-) Ik denk dat ik nog wel meer informatie kan achterhalen, maar goed, daar heb ik geen enkele behoefte aan. De achterliggende boodschap is simpelweg: er is meer over je te vinden dan je zou denken. Dat geldt niet alleen voor jou (jij was slechts een toevallig voorbeeld), maar net zo goed voor mij, voor de vraagsteller, en voor vele andere GV-ers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om één en hetzelfde adres die vermeld staan bij de telefoonnummers. Foutje van Telefoonboek BV. Maar evengoed weet ik ook dat als je even doorzoekt dat je praktisch alles kunt vinden. Verder weet ik ook wat er over mezelf te vinden is. En dit is niet zo heel erg schokkend. Dat ik me zorgen zou maken... Feit is dat ik uit de vraagstelling heb begrepen. Waarom iemand voor een nickname kiest op GV en niet de eigen naam gebruikt. En hiervan heb ik gezegd dat ik dat doe omdat ik privé en mijn internet activiteiten gescheiden hou...
Ik denk niet dat het van belang is dat ik mij bekend maak aangezien er om een mening gevraagd word en geen dating.Daar zijn weer andere site`s voor.En waarom is het van belang dat je met je hele hebben en houden te koop loopt.Belangrijker is dat je vraag beantwoord word en dan maakt het niet uit door wie of dat je die persoon kent.
Eigenlijk zou mijn vraag zijn ,waarom zou je je naam willen zien en dat iedereen weet wie je bent,wat voor nut zou dat hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel een beetje privacy. En het is ook totaal niet belangrijk! Het gaat om de vragen + de antwoorden.
Wat ik me ook bedenk... als je een lullige naam hebt, kan je ook minder serieus genomen worden,, toch?? O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de meerwaarde van het weten van elkaars echte naam???
Mijn antwoorden komen recht uit mijn hart, en wat dat betreft weten jullie misschien nog wel meer van me dan sommige mensen in mijn omgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze manier kan IK in ieder geval openhartig antwoorden op de vragen
Als dat onder mijn eigen/echte naam zou zijn denk ik dat ik terughoudender zou zijn
Weet nu ook niet of er mensen hier zijn die ik ken om wat voor reden dan ook.
Dus dat maakt t makkelijker met een Nickname
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil en heb in het verleden van alias wisselen. Als ik merk dat teveel mensen een hekel krijgen aan Wim Heitinga R. dan verandert die bij toverslag Gote Smurf of Old Sgatterhand. Mijn persoonlijkheid heeft niets te maken met mijn alias. Ik hou wel mijn geslacht aan, want dat vind ik wel handig, niet eerlijker...