Heeft VWA(Voedsel en waren autoriteit) jugend in dienst?

Hoe ver moet het allemaal gaan. Toen ik 13 was heb ik ook wel eens op een toernooitje heel veel bier gedronken. Maar ik ben er toch echt niet slechter van geworden. En waarom moeten op basis van excessen die echt alleen maar een statistiek zijn dit soort maatregelen worden geimplementeerd. Ik vind het belachelijk. Hoe denken jullie hierover?

Proefondervindelijk heb ik op dat toernooitje toen flink overgegeven en het heeft lang geduurd voordat ik me weer aan alcohol waagde. Kinderen zijn nieuwsgierig en ze experimenteren. Denken jullie nou echt dat het overmatig beschermen van je kinderen helpt en ze weerbaarder maakt voor de verleidingen in de wereld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ik vind het gebruik van het woord "jugend" tendentieus. Je mening en je vraag zijn ook wel duidelijk als je gewoon het woord "jeugd" of "jongeren" zou hebben gebruikt.

Het beste antwoord

Heden ten dage is er vooral gedragsbeïnvloeding van alle kanten en op alle vlakken, de een doet dat (helaas) via terrorisme en de ander (helaas) via regels/verboden en de twee polen escaleren (ook helaas) in de wereld...

Waar dat toe zal leiden weet ik niet, maar de toekomst zal het uitwijzen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

toen ik 13 was mocht ik aleen naar het flesje kijken.
sorry hoor maar 13 jaar aan het bier gaat er bij mij niet in
en tijden veranderen okee
maar 13 jaar en bier nee
ik kreeg 1 sneeuw witje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En in dat sneeuwwitje zat... Bier...
Niet mee eens. Goede voorlichting is wel degelijk belangrijk. Men moet weten wat voor gevolgen bepaald gedrag kan hebben. De keuzes die uiteindelijk gemaakt worden heeft ligt bij de mensen zelf.

Toegevoegd op 23-05-2009 09:49:02
Moet zijn: De keuzes die uiteindelijk gemaakt worden, ligt bij de mensen zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13 en alcohol ge(mis)bruik is in mijn visie vooral onverantwoordelijk gedrag van de ouders. Er zijn niet voor niets leeftijdsgrensen en fikse boetes ingesteld door de overheid...

Ga eens op een zaterdag avond/nacht kijken bij de 'spoedeisende hulp' van het lokale ziekenhuis om te zien wat er zoal aan jongeren word binnen gebracht die als gevolg van alcohol niet alleen compleet de weg kwijt zijn. Maar bovendien hun eigen gezondheid op het spel zetten...

En als de VWA het verantwoord vind om dit door jongeren te laten controleren dan vind ik dit een goede zaak. Je ziet toch ook vandaag de dag steeds meer jongeren die een survaillerende functie voor de politie hebben. En dit alleen, omdat zij wel iets meer respect krijgen van leeftijdsgenoten...