welke landen hebben een hoog dierenwelzijn in t vaandel staan? Nederland staat op 10 van landen die juist slecht zijn voor dieren.

Ik wil verhuizen naar zo een land!

Toegevoegd na 13 minuten:
http://www.hotfrog.nl/Companies/Stichting-Dierenhulp_1/VEEL-DIERENLEED-IN-VAKANTIE-LANDEN-11812

http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/pages/actualiteit/nieuws/nederland-stijgt-top-tien-dierenleed.html

Maar nogmaals het gaat niet om de slechte landen maar om de goede landen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik ben niet geinteresseerd in een land dat op nummer 10 staat wat slechtheid aangaat. Ik zoek juist een lijstje die het tegenovergestelde is aan deze slechte landen, staat zo een lijst ergens?

Toegevoegd na 23 minuten:
alstublieft vergeet de zin die ik heb gezet bij Extra uitleg (er komen zo geen duidelijke antwoorden.)

Toegevoegd na 2 dagen:
In de hotfrog url staat Nederland op 10 van slechtste landen maar inderdaad dat zou 6 moeten zijn gezien de sophia Vereniging, nog slechter dus. Ik heb gemaild en antwoord gekregen van Stichting Dieren hulp: 'Een lijst met landen waar dierenleed minder voor komt hebben we niet. Jaarlijks maken wij de lijst op zoals deze gepubliceerd wordt van landen waar het dus slecht gesteld is voor en met dieren. Scandinavische landen scoren wat beter. Op Denemarken en IJsland na.'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Een lijst met meest diervriendelijke landen heb ik niet kunnen vinden, wel zegt mijn gezond verstand dat overwegend Boeddhistische of Hindoestaanse landen het goed zouden doen op zo'n lijst.

Hier een tabel welke je wel interessant zou kunnen vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Religions_by_country
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen idee.
Maar waarom blijf je niet hier,en help zo de dieren die het het hardst nodig hebben.
Als ik het bekijk dan doen we het nog niet zo slecht in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat nl het eigenlijk niet eens zo slecht doet, in vergelijking met andere landen.
ik denk dat nl zo slecht genoteerd staat ivm de intensieve bioindustrie.
huisdieren hebben het hier over het algemeen best goed.