Zijn er bewijzen voor het statement 'Lelijke mensen hebben een betere persoonlijkheid dan mooie mensen'?

Dit bedenk ik niet zelf; Er is een website speciaal voor daten met onaantrekkelijke mensen. Een van hun punten is:
Lelijke mensen hebben een betere persoonlijkheid dan mooie mensen, en mooie mensen zijn 'shallow'
http://www.theuglybugball.com/index.php
n.a.l. van: http://www.nu.nl/internet/2366833/eerste-succes-datingsite-lelijke-mensen.html

Weet jij het antwoord?

/2500

Ten eerste uiterlijk is relatief dat betekent dat iedereen een andere visie heeft wat mooi en lelijk is. De maatschappij geeft ons een ideaalbeeld wat mooi is het feit dat er al een datingsite wordt gegeven voor lelijke mensen wie bepaalt dat dan? Volgens mij is een datingsite bedoelt voor mensen met het zelfde karakter te vinden niet omdat iemand mooi is... Nogmaals het is relatief iedereen heeft er een andere mening over. Trouwens karakter heeft niks met je uiterlijk te maken je uitstraling heeft alleen te maken met hoe je naar de wereld kijkt en hoe je omgaat met mensen en wat jouw normen en waarden zijn opnieuw dit heef te maken met je opvoeding en zeker je denkwijze wat jij in jezelf denkt is de waarheid... Wat ik wel denk dat als je mooier bent je automatisch mooier zal voelen en goed voelen maar de meeste mooie mensen hebben bevestiging en aandacht nodig dat ze mooi zijn om zich goed te voelen. Hierdoor hangen ze van andere af en zitten ze soms wel is in wat andere van hun denken. Daardoor gaan ze in een relatie af en toe wel meer aandacht willen van hun partner enz... Terwijl mensen met een minder mooi uiterlijk door heen hun leven geleerd hebben om niet meer af te hangen van andere mensen en niet inzitten wat ze denken. Nee sorry als ik mij inschrijf op een datingsite schrijf ik mij gewoon in bij een normale datingsite want ik heb niet echt het geloof dat ik lelijk ben en ik zeg geloof omdat het gene is wat ik over mezelf denk. En daar zoek ik dan naar wat ik wil. dus te antwoorden op je vraag: Lelijke mensen hebben een betere persoonlijkheid dan mooie mensen ? Nee. Het begrip lelijk is RELATIEF en is voor iedereen anders en je persoonlijkheid hangt niet volledig af van je uiterlijk... its a shame dat mensen in kotjes worden ingedeeld... Etiketten plak je op flessen niet op mensen. Datingsite is een datingsite zonder onderscheid te maken van uiterlijk want wie bepaalt wat mooi is jijzelf toch niet? Toegevoegd na 2 minuten: Dus kortom de bottom line is : Uiterlijk is relatief. En je persoonlijkheid bepaal jezelf

Ik wil even zeggen dat ik het niet eens ben met amc. Als je mooi bent hoeft dat niet te betekenen dat dat in je voordeel werkt bij sollicitaties, want een te mooi uiterlijk is niet voor elke baan even praktisch. Nu even over de stelling dan. Ik denk niet dat je aan de buitenkant kan zien of de binnenkant mooi is, alhoewel, niet aan mooi of lelijkheid. Mooi en lelijkheid vind ik iets anders als uitstraling trouwens, iemand kan heel mooi zijn, maar met een gemene uitsraling, of ene lelijker persoon die toch iets schattigs heeft. Het is wel een goede vraag of innerlijk en uiterlijk los van elkaar staat. Toch denk ik dat het gewoon je karakter en acties je persoonlijkheid bepalen, en dat er geen link is tussen knap en niet knap. (dit is meer een mening dan een bewijs trouwens... maar ach)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100