Zijn er bewijzen voor het statement 'Lelijke mensen hebben een betere persoonlijkheid dan mooie mensen'?

Dit bedenk ik niet zelf; Er is een website speciaal voor daten met onaantrekkelijke mensen. Een van hun punten is:
Lelijke mensen hebben een betere persoonlijkheid dan mooie mensen, en mooie mensen zijn 'shallow'
http://www.theuglybugball.com/index.php
n.a.l. van: http://www.nu.nl/internet/2366833/eerste-succes-datingsite-lelijke-mensen.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een tijdje terug (maand of 3) stond er op nu.nl een artikel over een onderzoek. Hieruit bleek dat succesvolle en rijke mensen vaak minder aardig zijn. Dit omdat ze weten dat ze niets nodig hebben van anderen, dus er is minder noodzaak om aardig te zijn. Als je niemand nodig hebt, wat is dan het nut om tegen iedereen aardig te zijn?

Aangezien mooie mensen vaker succesvol zijn en meer verdienen kun je dus zeggen dat mooie mensen gemiddeld minder aardig zijn dan lelijke mensen.

Of je dat als shallow mag aanduiden, of dat mensen die aardiger zijn een betere persoonlijkheid hebben durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

nee, daar zijn geen bewijzen voor. Ieder persoon is uniek. Ik ken 'lelijke' mensen met een beroerde persoonlijkheid en mooie mensen met een mooie persoonlijkheid. En andersom.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik denk overigens dat 'mooie' mensen soms wel anders benaderd worden dan minder mooie mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar zijn geen bewijzen voor. Het is wel bewezen dat mooie mensen meer kansen krijgen in het leven. Meer kansen op een beter carrière, relaties. Dus mooiere mensen verdienen dus over het algemeen genomen meer. Wel is bewezen dat als je meer geld verdient (4 x modaal ) je gelukkiger bent. Dus over het algemeen kun je dus stellen dat mooie mensen iets gelukkiger zijn dan lelijke. Persoonlijkheid is niet te meten, dat is namelijk persoonlijk........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lelijke mensen hebben volgens mij niet direct een betere persoonlijkheid, maar wel een sterkere moeten aanleren.
Mooie mensen hebben het altijd een stuk gemakkelijker dan lelijke of minder aantrekkelijke mensen.
Ben je aantrekkelijk om te zien, dan kijkt men er al graag naar,men voelt een zekere bewondering en wil graag met zo iemand gezien worden, misschien straalt iets van die ander`s schoonheid wel af op jou.
Deze mensen ( en dit is echt uitgetest) krijgen bij sollicitaties zelfs vaak de voorkeur op kandidaten met betere opleiding/skills maar met een weinig aantrekkelijke uitstraling. De uitstraling doet het hem namelijk.
Veel mensen zullen denken;'wat is mooi, kwestie van smaak', maar iedereen ziet toch heus wel of iemand mooi of lelijk is. Ben je dus niet gezegend met een 'mooi' uiterlijk maar ben je echt lelijk, dan heb je hard moeten werken om opgemerkt te worden. Je hebt vaker moeten slikken tegen opmerkingen, je vaker moeten verdedigen,
je meer moeten doorzetten enz. Je hoeft dan niet persé een betere, maar wel sterkere persoonlijkheid hebben gekregen. De kans is nl. groot dat je daardoor juist verhard bent en geen echt plezier in je leven hebt of een hekel aan die mensen die je altijd belachelijk maken.
Mooie mensen daarentegen, hebben altijd alles aangereikt gekregen en lopen niet vaak tegen mensen aan die ze expres dwars zitten, hooguit jaloerse mensen kunnen ze wel eens tegenwerken. Zij hoeven dan ook niet direct hard te worden, tenzij ze onzeker zijn of niets uitstralen. Ook zij kunnen wel eens niet goed in hun vel zitten, het zijn ook maar mensen tenslotte.

Persoonlijkheid heeft meer te maken met karakter dan met uiterlijk. De richting van je karakter krijg je al met de geboorte mee, de rest ontwikkel je door je opvoeding, ervaringen en hoe je in het leven staat. Een sterker karakter wil nog niet zeggen dat je erdoor een betere persoonlijkheid hebt of bent.
amc
13 jaar geleden
Ten eerste uiterlijk is relatief
dat betekent dat iedereen een andere visie heeft wat mooi en lelijk is.

De maatschappij geeft ons een ideaalbeeld wat mooi is het feit dat er al een datingsite wordt gegeven voor lelijke mensen wie bepaalt dat dan?
Volgens mij is een datingsite bedoelt voor mensen met het zelfde karakter te vinden niet omdat iemand mooi is...
Nogmaals het is relatief iedereen heeft er een andere mening over.

Trouwens karakter heeft niks met je uiterlijk te maken je uitstraling heeft alleen te maken met hoe je naar de wereld kijkt en hoe je omgaat met mensen en wat jouw normen en waarden zijn opnieuw dit heef te maken met je opvoeding en zeker je denkwijze wat jij in jezelf denkt is de waarheid...

Wat ik wel denk dat als je mooier bent je automatisch mooier zal voelen en goed voelen maar de meeste mooie mensen hebben bevestiging en aandacht nodig dat ze mooi zijn om zich goed te voelen. Hierdoor hangen ze van andere af en zitten ze soms wel is in wat andere van hun denken. Daardoor gaan ze in een relatie af en toe wel meer aandacht willen van hun partner enz...
Terwijl mensen met een minder mooi uiterlijk door heen hun leven geleerd hebben om niet meer af te hangen van andere mensen en niet inzitten wat ze denken.

Nee sorry als ik mij inschrijf op een datingsite schrijf ik mij gewoon in bij een normale datingsite want ik heb niet echt het geloof dat ik lelijk ben en ik zeg geloof omdat het gene is wat ik over mezelf denk. En daar zoek ik dan naar wat ik wil.

dus te antwoorden op je vraag:
Lelijke mensen hebben een betere persoonlijkheid dan mooie mensen ?
Nee. Het begrip lelijk is RELATIEF en is voor iedereen anders en je persoonlijkheid hangt niet volledig af van je uiterlijk...

its a shame dat mensen in kotjes worden ingedeeld...
Etiketten plak je op flessen niet op mensen.
Datingsite is een datingsite zonder onderscheid te maken van uiterlijk want wie bepaalt wat mooi is jijzelf toch niet?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus kortom de bottom line is :
Uiterlijk is relatief. En je persoonlijkheid bepaal jezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er bewijzen voor zijn durf ik zo niet te zeggen, maar er zijn natuurlijk wel argumenten. Lelijke mensen - wat dat dan ook moge zijn - moeten meer moeite doen om hun doelen te bereiken, en het dus meer van hun persoonlijkheid, kennis en daden hebben dan iemand die op een mooie kop door het leven fietst. Ze krijgen vaak ook wat meer tegengas in hun leven, wat je karakter natuurlijk vormt en je makkelijker hoofd- en bijzaken leert onderscheiden.

Maar daarmee is niet gezegd dat alle lelijke mensen een mooi karakter of veel levenswijsheid hebben, of dat alle mooie mensen oppervlakkig zijn.

Ook mooie mensen zijn echter niet vanzelf mooi, daar moeten ze wel tijd en aandacht aan besteden, en dat gast ongetwijfeld ten koste van zaken die er echt toe doen. Daarmee wek je natuurlijk wel een schijn van oppervlakkigheid. Het is ook heel moeilijk om een echt heel mooie vrouw serieus te nemen als deskundige op een wetenschappelijk onderwerp bijvoorbeeld ; een doorsnee-man komt veel professioneler over. Daarmee kan schoonheid vanaf een bepaald niveau zeker ook een nadeel zijn. Maar meestal werkt het in je voordeel, hoe onterecht dat ook is.

Een statement als het bovenstaande op een site die zich op een bepaalde doelgroep richt, heeft natuurlijk wel een wat naijverig ondertoontje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee , die zijn er niet.
Er is ook zo iets , maar dan :

" Dikke mensen zijn gezelliger als Dunne mensen "
Het word soms verzonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil even zeggen dat ik het niet eens ben met amc. Als je mooi bent hoeft dat niet te betekenen dat dat in je voordeel werkt bij sollicitaties, want een te mooi uiterlijk is niet voor elke baan even praktisch.
Nu even over de stelling dan.
Ik denk niet dat je aan de buitenkant kan zien of de binnenkant mooi is, alhoewel, niet aan mooi of lelijkheid. Mooi en lelijkheid vind ik iets anders als uitstraling trouwens, iemand kan heel mooi zijn, maar met een gemene uitsraling, of ene lelijker persoon die toch iets schattigs heeft.
Het is wel een goede vraag of innerlijk en uiterlijk los van elkaar staat.
Toch denk ik dat het gewoon je karakter en acties je persoonlijkheid bepalen, en dat er geen link is tussen knap en niet knap.
(dit is meer een mening dan een bewijs trouwens... maar ach)