Waarom zijn paddo's verboden en alcohol niet?

hoeveel schade/doden werden immers veroorzaakt door paddo's en hoeveel door alcohol?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Omdat de regelgeving in Nederland krom is. Alcohol is nameljik een van de meest slechte soorten drugs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als alcohol of nicotine tegenwoordig uitgevonden zouden zijn, werden ze meteen verboden. Helaas zijn ze al eeuwen in gebruik en ingeburgerd.

Paddo's zijn relatief nieuw en daardoor als (hallicunerende) drug gekwalificeerd waar in korte tijd een aantal dodelijke incidenten mee plaatsvonden. Daarom makkelijker te verbieden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt voor de hand. De Wetgevers, de Overheidsdienaren, zij willen hun alcoholische versnaperingen niet kwijt.
En hoe luider je klaagt over andere bewustzijnsveranderende middelen, meer meer je de ellende van alcohol overstemt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goede vraag !

Omdat er geen wijdverspreid afzetkanaal is, om de accijnzen de staatskas binnen te kunnen laten stromen !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kabinet Grijs IV
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hey, die schade kan je niet zomaar optellen he. wat denk je dat er zou gebeuren als ze tijdens carnaval/zwarte cross massaal paddo's gaan verkopen.
Bovendien, paddo's kan de politie niet tracen met een blaastest dus dan is verbieden handiger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Willekeur en gewoonte. De gewoonte in de Westerse wereld staat alcoholgebruik al eeuwen en eeuwen toe. Dat dat ook wel tot misbruik leidt, neemt met voor lief. Bovendien heeft de Staat er in de loop der tijd een mooi melkkoetje van gemaakt door accijnsen te heffen.

Paddo's is niet eigen aan de Westerse cultuur (en dag geldt een veelheid aan soft- en harddrugs). Allemaal nieuw. Allemaal eng. Opium was wellicht het eerste middel dat op de Westerse markten verscheen en meteen ging het mis met een hoop verslaving tot gevolg. Volgens mij is de Staat als verantwoordelijke voor de volksgezondheid sindsdien behoorlijk kopschuw als het gaat om verdovende middelen anders dan alcohol (en tabak; vergeet tabak niet).
En misschien kunnen wij hier in het Westen ook (nog) wel niet zo goed omgaan met de verdovende middelen die elders in de wereld onderdeel zijn van het culturele erfgoed. En dan denk ik vooral aan het gebruik door sjamanen en medicijnmannen of uitsluitend bij hele bijzondere gelegenheden. Niet het mateloze consumetisme dat wij er meteen weer op los moeten denken te laten. Er valt dus wel wat te zeggen voor beperkingen en verboden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat paddo's niet in de kerk wordt uitgedeeld, wijn wel.
Er zitten twee christelijke partijen in de coalitie: CDA en CU. Met name de ChristenUnie doet alles uit naam van het geloof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jezus was een alcoholist en geen shamaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb twee keer een dienst meegemaakt in de kerk van Sante Daime in Avenhorn. Je krijgt dan een paar glazen Ayahuasca uit de Amazonië te drinken.
Wat een zware drug zeg. Mensen vielen soms plat op de grond en veel kerkgangers zagen er ook uit als junks.

Maar het mag van Justitie omdat men tollerant wil zijn jegens exotische religies.

Google verder maar hierover.