Nog niet zo lang geleden kregen we te horen dat er een cellen tekort was. Maar nu?

Nu worden ineens Belgische gevangenen hier opgevangen en worden gevangenissen gesloten. Hoe kan dit nou? Verlies jij ook zo het vertrouwen in de politiek? Ik snap er niets meer van.

Wil u a.u.b. Wilders er niet bij betrekken. Hij is gewoon een racistische populist. Ja, cellen tekort is cellentekort.

Wilders heeft zijn vrijheid van meningsuiting. De Koran moet worden verboden zegt hij. Dus vrijheid van meningsuiting behalve voor Moslims.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb al jaren cellen tekort in mn hoofd..zal wel door de drank komen ;-)
Antoni
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/leuke-voorbeelden-onjuist-spatiegebruik-krantenkop.3707
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was zeker een vraag van je zelf die voorbeelden onjuist spatiegebruik krantenkop gok ik, of niet? Je bent er nogal dol op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cellentekort cel en te kort..cellen te kort..celen te kort..cellente kort..cellentek ort...zoiets?
Antoni
14 jaar geleden
en er zijn veel mensen die dit soort fouten maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ge lukkig ma ar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja naatje, heb ik ook last van; door de drank worden je cellen steeds korter.
Antoni
14 jaar geleden
@ C4th, de redenen voor mijn reacties over taalfouten heb ik in mijn antwoord op deze vraag vermeld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vinden-mensen-andermans-taalfouten-corrigeren.7779?p=2

Het beste antwoord

Er is geen cellen tekort. Er lopen op dit moment ca. 3500 zware criminelen vrij rond terwijl ze door de rechter tot gevangenisstraf zijn veroordeeld. Theoretisch hebben we dus een tekort.

Toegevoegd op 19-05-2009 23:38:59
Eerste zin had moeten zijn: Er is in principe wel een cellen tekort..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat komt door de sterke afname van drugs-arrestaties.
En dat komt o.a. weer door de 100% controles op Schiphol.
Wat heeft dat nou met vertrouwen in de politiek te maken? Werkt het anti-drugsbeleid, is het ook al weer niet goed....
14 jaar geleden
Overdrijf niet zo! Dingen kunnen nu eenmaal anders lopen dan men verwacht!
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puuh wat een agressie ;-)
er worden tegenwoordig heel vaak taakstraffen gegeven ipv vrijheidsbeperkende straffen...
en er zijn steeds vaker mensen die thuis zitten met een elektronisch enkelbandje...
daarom zitten er minder mensen in de bak...

er zitten nu nog geen Belgen op grote schaal in Nederlandse gevangenissen... er is pas een voorstel/vraag van de Belgische justitie om Belgische gestraften in Nederland onder te brengen...

en vertrouwen in de politiek? dat ben ik allang kwijt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nu misdadigers tekort...

Ik heb nooit vertrouwen gehad in de politie of politici...
dus ik ben niet teleurgesteld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie kan je niet veel kwalijk nemen, die voeren slechts beleid uit en meestal niet eens zo slecht, maar wat moet je als je een X aantal bonnen moet uitschrijven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt helemaal cocon :-))
Ha, die John;

Je kunt ook andersom redeneren; de politiek heeft destijds echt werk gemaakt van de bouw van nieuwe cellen plus de toevoer van gevangenen weten terug te dringen. Sneu voor al die extra bewakers, maar per saldo gaat de maatschappij er niet op achteruit. Benieuwd of Wilders ook hieruit weer virtuele zetels weet te peuren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen continuiteit in beleid en daardoor valt er niet te anticiperen. Zodra er een kabinet van een andere kleur komt roept dat weer om strengere straffen en dan moeten ze weer bijbouwen.