Het nieuwe mogelijke kabinet wil meer veiligheid, maar is een boerkaverbod niet iets wat die veiligheid juist in gevaar brengt?

Snijden zij zichzelf dan niet in de vingers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het gevaar van een boerkaverbod dan? Die moet je echt even uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een regelrechte 'aanval' is op de islam. Daarmee zal waarschijnlijk die bevolkingsgroep binnen ons eigen land en in het buitenland zich voelen alsof ze geprovoceerd worden.
Bovendien kan er verharding ontstaan tussen de groepen en dat kan leiden tot ook meer fysieke geweld/problemen.
Dat alles heeft dan weer directe veiligheidsgevolgen. Ik wilde deze toelichting niet maken in de vraag omdat ik anders weer sturend ben in de vraagstelling en dat mag niet op GV, dan wordt de vraag verwijderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha. Dus dan zouden we respect moeten hebben voor een religie omdat we anders worden opgeblazen door zelfbenoemde vertegenwoordigers van die religie. Daar komt het toch op neer? Tja, persoonlijk zou ik er niet blij mee zijn als onze regering zich zou laten leiden doordat soort terroristische chantage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor, maar als je een heel agressief persoon voor je hebt, dan ga je niet je middelvinger opsteken. Dat is provoceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank dat je mijn punt benadrukt.

Antwoorden (5)

Lijkt me niet. Bij een Boerka weet je nooit wie of wat er onder zit. Er kan wel een gewapende terrorist zo'n ding over zijn hoofd gegooid hebben.
Nu kan dat dus niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ok. Maar NL zal nu wel hoger op de lijst komen te staan voor eventuele terroristische aanslagen. Zal het rechtse verhaal ook niet verharding brengen in de maatschappij en bepaalde groepen meer tegen elkaar opstoken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel: Maar NL zal -> moet zijn "Maar zal NL".
Het was geen stelling maar een vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frankrijk heeft al een Boerka verbod, Belgie is er ook al tijden mee bezig. Ik kan me niet herinneren dat ik daar de laatste tijd veel verontrustende berichten over aanslagen gehoord heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat Frankrijk ermee bezig was en nog niet die wet had aangenomen. Maar ja... Veiligheid is natuurlijk een gevoel wat men heeft. Voelt men zich in Frankrijk veilig?
Frankrijk staat volgens mij wel hoger op die lijst van terroristen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag in sommige islam landen ook geen korte broek dragen in de stad. En laat het maar escaleren, een botsing voorkom je toch niet. Steeds maar in jouw schulp kruipen komt je persoonlijkheid niet ten goede!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in zelfs sommige 'westerse' landen mag je ook niet topless.
Nee, juist niet.
Het heeft niets met veiligheid te maken.

Maar jij denkt dat het onveilig wordt omdat moslims aanslagen gaan plegen omdat ze hun vrouwen niet meer buiten de maatschappij kunnen houden door ze die jurk aan te trekken?

Dat is toch de omgekeerde wereld.
Het moet duidelijk worden voor dat soort mensen dat Nederland geen vrijstaat is voor extremisten en extremistisch dubieus religieus gedrag.

De moslims die hier wonen zijn over algemeen juist niet voorstander van de Boerka. Als je je er in verdiept blijken juist links extremistische Nederlanders, blanke Nederlanders dus, zich ontzettend in te zetten voor het extreem gedrag door een heel klein clubje moslims.

Dus niet de moslims zelf zijn hier mee bezig maar Nederlanders.

Ik zie trouwens dat clubje zich nooit inspannen voor bijv. de gereformeerden en de zwarte kousenkerk. Vreemd dat het zo selectief is.

Maar goed, het wordt nu een halt toegeroepen als Rutte de komende jaren zich mag gaan bewijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorlog, ontstaat natuurlijk omdat men geen respect voor elkaar kan tonen. Een verbod op de boerka lijkt mij dat wij geen respect kunnen tonen voor een geloof.
Je hebt het over de omgekeerde wereld, maar provocatie is natuurlijk ook niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben "geen respect" voor een extreme uiting van een heel kleine extremistische splinter van een voor onze maatschappij relatief nieuw geloof. Ik denk dat een zeer goede zaak is. En alleen een klein linksextremistisch clubje maakt er een hobby van de gematigde normale moslims en de rest van Nederland te provoceren door in boerkinis in zwembaden te plonzen en waar mogelijk een grote mond op te zetten.
Hoezo denk je dat het toestaan van een boerkaverbod de veiligheid verhoogt? Daar kan ik me nl. niets bij voorstellen.
Wèl is het o.a. in Afganistan voorgekomen dat moslims het dragen van een boerka misbruikten door als vrouwen verklede mannen die een controle-post trachtten door te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een beetje krom om te denken dat een burkaverbod de veiligheid in gevaar brengt.
Omdat er mensen in de wereld zijn die hier fel tegenstander van zijn en hierop ook actie ondernemen betekent niet dat je zelf moet bedenken wat goed of niet goed is voor een land. Je moet je niet laten sturen door bedreigingen.
De terroristen brengen de veiligheid in gevaar niet een verbod.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze regeling heeft een hoog symbolisch gehalte en heeft geen enkel effect. In Nederland komt de boerka nauwelijk voor. Het enige effect wat valt te verwachten is de tevredenheid van de heer Wilders en zijn kiezers, want o wat zullen ze blij zijn met deze ‘grote overwinning’. Het zou zo maar kunnen zijn dat dit jaar twee of drie gesluierde vrouwen thuis opgepakt zullen worden en achter de tralies verdwijnen, volgens sommigen een ware zege voor het land.