Vind jij de invloed van de regering op de gezondheid van Nederland te groot of te klein? En vooral waarom?

Moet de regering zich meer bemoeien met de gezondheid van nederland of juist niet?

Zou de Baarmoederhals prik wel of geen leeftijdsgrens moeten hebben en bemoeit de regering zich teveel met over/ondergewicht van kinderen?

Neemt de regering volgens jou genoeg of te weinig maatregelen tegen de Mexicogriep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In sommige opzichten valt de regering een zekere dubbelhartigheid te verwijten, met name in het geval van roken. De maatregelen en campagnes om het roken te stoppen zijn niet van de [rook]lucht, maar de overheid zit wel met een inkomstenprobleem als iedereen daadwerkelijk zou gaan stoppen. Ze weten dat roken verslavend is, dus een vergaand rookverbod voeren ze dan weer niet door.

Wat mij betreft is het goed als de bevolking zich door overheidscampagnes bewust wordt van de gevaren van ziekten zoals soa's. Op zich mag de overheid wel van zich laten horen, zolang het enige vrije keus maar niet in de weg staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan kiezen voor 2 opties: Veel invloed en iedereen heeft overal recht op. Of geen invloed en degene die slechte gewoontes ontwikkelt moet daarvoor zelf de rekening betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de invloed zich vooral richt op het preventief aspect, honderd maal ja. Clemens heeft ook volledig gelijk met de hypocriete aanpak ivm roken omdat dit teveel geld opbrengt en de tabaks lobby in het europees parlement zeer machtig is. Als je weet dat we naar us toestanden verglijden met 1 op 2 personen die aan obesitas lijden, is het de plicht van de overheid in te grijpen als de burger hier te laks is. De mexico griep is professioneel aangepakt en wordt geen pandemie, vlgs de laatste berichten inzake.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te groot, omdat het de vrijheid van mensen beperkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag... Want het verandert steeds meer richting bemoeizucht en big brother is watching you... Rookverbod, cameratoezicht (niet alleen in de steden, maar op elke provinciale weg staat het vol met camera's)

Ze krijgen toch altijd kritiek, als de beveiliging in Apeldoorn faalt, krijgen ze ervan langs en als het loos alarm is zoals laatst in Utrecht dan krijgen ze er ook van langs...
Ik ben blij dat de zaken in de gezondheidszorg met verantwoordelijkheid aangepakt worden, zoals voor iedereen een vaccin voor in het najaar, zeker als er een kruising optreedt weer bv mexico-dengue-virus, dan zal het velen treffen hier op dit thuishonk en definitief buitenspel gezet worden...

En het is altijd een kat-en-muis-spel met alles, wil je nu een bank beroven, dan moet je van te voren twee auto´s stelen, vroeger was eentje voldoende, maar nu niet meer...

Ik kan je geen goede richtlijn geven omtrent overheidsbemoeienis...

Ik kan begrip opbrengen voor mensen die zich niet laten inenten, omdat inentingen een substantiële oorzaak is van retardedness in Nederland, maar ook voor het toenemende gevaar van geen dekking...

dus...