Wie is er verantwoordelijke voor bewegwijzering bij wegwerkzaamheden?

Bij wegwerkzaamheden wordt een omleiding ingesteld, al dit niet of slecht gebeurd wie is er dan aanspreekbaar, de wegbeheerder of het bedrijf dat de werkzaamheden uitvoert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

De wegbeheerder blijft de partij waarmee u zaken dient te doen.

De werkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van de wegbeheerder. Als er iets niet klopt, kunt u dus de wegbeheerder aanspreken. De wegbeheerder regelt het vervolgens maar verder met zijn aannemers.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
En de aannemer krijgt bij openbare wegen opdracht van gemeente of provinciale staten.
13 jaar geleden
Rijkswaterstaat. die is verantwoordelijk voor het onderhoud. Ook het bedrijf die in opdracht van Rijkswaterstaat dit doet zou hierop aangesproken kunnen worden.