Wat wordt er gevraagt in een verhoor van een mishandeling ?

Goeden middag mensen

Ik Heb een vraag, hopelijk kunnen jullie mijn helpen. Ik ben al een aantal maanden bezig. Met een boek te schrijven over Iemand die een nare jeugd gehad heeft. Nu ben ik bezig met het hoofdstuk van een verhoor. Over een mishandeling. Is er iemand die mijn uit kan leggen wat er gevraagd wordt tijdens zo een verhoor.
Bedankt voor u medewerking

Vriendelijke groeten

Alex

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Vragen die onder andere gesteld kunnen worden bij een moord cq mishandeling, roofoverval of dergelijke zijn:

Waar was U die dag rond dat tijdstip?

Toegevoegd na 43 seconden:
En vergeet nog de vraag:

Zijn er mensen die uw alibi kunnen bevestigen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring (toen ik in elkaar geslagen was)
- Had u veel gedronken?
- Zijn er mensen die uw verhaal kunnen bevestigen, zo ja mogen we contact opnemen met die personen?
- Weet u wie de dader is?
- Een algemene beschrijving van de avond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 7 gouden W's

Wie
Wat
Waar
Wanneer
Welke
Waarom
Waarmee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat was de aan leiding , wraak , woede, passie , jaloers , hebzucht , intimidatie , of willekeur ,waren er meer mensen bij betrokken . Stond de situatie op zichzelf , kans op herhaling . De relatie tot slachtoffer en dader . Wapens gebruikt , waar vond het plaats . En waarom daar ? Ja dat alles drijft de ondervrager , en waaruit hij direct of indirect zijn vragen formuleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu de 7 w's prima. Lijkt mij.
Gaat het om het verhoor van de aangever of van de verdachte?

De eerder genoemde 7 w's zijn erg belangrijk.

Verder is het belangrijk dat het verhoor een logische opbouw heeft. Begin bij de directe aanleiding van de mishandeling. Bijv: op zaterdagavond 19 maart 2012 zat ik in de stoptrein van Utrecht naar Amersfoort. Bij het instappen zag ik dat er twee jongens in de coupe zaten. Verder was de coupe leeg ( hiermee geef je aan dat er geen andere getuigen waren). etc.

geef dan een omschrijving van de jongens. Begin met de vaste kenmerken, zoals huidskleur, haar etc en daarna pas met de variabele kenmerken zoals kleding.

Geef bij mishandeling aan, dat je geen toestemming hebt gegeven voor de mishandeling. Dit klinkt raar, maar is juridisch wel nodig.

En daarnaast is het belangrijk, dat je omschrijft hoe je bent geslagen of geschopt, hoe hard dit was ( kan je optekenen door te omschrijven dat de dader zijn vuist balde en een slingerende beweging maakte met zijn arm etc. Hieruit moet blijken dat het geen ongeluk was, maar opzet.

Beschrijf de pijn die je hebt ervaren.

Politie raad slachtoffers altijd aan om een bezoek te brengen aan een arts, zodat de arts een medisch verslag kan opmaken. Dit kan erg belangrijk zijn voor het strafproces en bij evt blijvende of langdurige schade.
AlphaLimaSierra