Waar ligt de schuld van de slechte situatie in West-Afrika?

In het koloniale verleden van Europa?
In de corrupte regeringen in de landen zelf?
In de oorlogen, geweld van de mensen zelf?
Het werk tegen zeer lage lonen bij multinationals?
De handelsbarrieres?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik naar Nigeria kijk is het denk ik een combinatie van al bovengenoemde dingen. Zoals de kop van de 1e bron luidt: armoede-ongelijkheid-corruptie zijn nauw met elkaar verbonden. De rijke mensen worden rijker en rijker, de armen armer en armer.
Mensen krijgen hoop in de toekomst door een politicus (2e bron), maar diezelfde man steekt al het geld wat vrijkomt voor verbetering van het land in eigen zak...
Er is bijvoorbeeld subsidie op benzine. Benzine die nota bene uit eigen land komt, maar gekocht moet worden bij een buitenlandse multinational. De president wil de benzinesubsidie stoppen (geprobeerd per 1-1-2012), maar dan kunnen veel mensen geen auto meer rijden, omdat de prijzen te hoog worden. Door stakingen is er nu toch weer een gedeeltelijke benzinesubsidie. Daarnaast gaat door de benzinesubsidie de verkoop van gesubsidieerde benzine door Nigerianen aan inwoners van naburige landen door. De Nigerianen die deze gesubsidieerde benzine verkopen worden rijker en rijker, terwijl het misbruik van de subsidie is.....
De grootste schuld ligt denk ik in het in stand houden van corruptie door alle lagen van de bevolking heen....