Wanneer de beslastingdienst een aanslag defenitief bevestigd door deze conform de aangifte te stellen, kan men hier dan nog op terugkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Definitieve aanslagen Ook tegen een definitieve aanslag kunt u bezwaar maken door het indienen van een bezwaarschrift dat binnen zes weken na dagtekenings van het aanslagbiljet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Definitief is definitief, in principe komt de belastingdienst hier dan niet op terug. Of het mag ga ik nu even voor je opzoeken in de belastingwetgeving.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ja, de belastingdienst mag terugkomen op een definitieve aanslag om de volgende redenen:

- fouten in de aangifte
- als er zaken zijn verzwegen of onjuiste informatie is gegeven

Meer info in de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een definitieve aanslag komt de belastingdienst in principe niet terug. Tenzij achteraf blijkt dat je gegevens niet correct zijn en dit invloed heeft op de uitkomst. In dat geval valt het onder fraude en daar mogen ze zeker op terug komen. Maken zij echter een fout in hun nadeel, maar in jou voordeel, dan mogen ze er geloof ik niet op terug komen. Tegen een definitieve aanslag kun je zelf wel bezwaar maken binnen een termijn van zes weken, daarna niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Conform de aangifte wil zeggen volgend de Wet of de Regels van de gemeente je kan dus altijd bezwaar maken zes weken naar dagtekening van de aanslag.
Het is echter niet zo dat je dan ook niet hoeft te betalen pas als het bezwaar gegrond verkaard wordt krijg je je geld terug. Mits je in je bezwaar duidelijk een verzoek tot uitstel van betaling aanvraagt.
Zet eventueel ook in je bezwaar dat je gehoordt wil worden voor de uitspraak zodat je motivatie mondeling kan toelichten.