Waarom doet cohen er nu weer alles aan om meeteregeren?

Hij wilde geen middenkabinet en paars+ trok ie de stekker uit. Het is de matchmaker van rechts en nog blijft ie maar wringen. Waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

De drang naar macht, is zijn drijfveer net zo als bij de meeste politici
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet Cohen die daar alles aan doet.
Het is SP -leider Emile Roemer die Job Cohen en Femke Halsema uitnodigt om samen een alternatief regeerakkoord voor een Centrum-linkse coalitie te schrijven.

Job Cohen gaat in op de uitnodiging van zijn collega Emile Roemer (SP) om te praten over een centrumlinks kabinet.

Te praten.
Dat wil niet zeggen dat ie daar alles aan doet.

Maar hij wil wel iets:
Omdat ie het gezeur en getrek zat is.
Omdat ie geen superrechts kabinet wil met zelfs de PVV als gedoogsteuner, wat toch ook een lachertje is.
Omdat die Rutte, met zijn grote mond over hoe
snel hij wel niet even een kabinet zou bouwen,
compleet is afgegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind deze mening meer een lachertje, maar ieder zijn mening. Vandaar -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo Rutte afgegaan? Het is toch nog lang geen 1 Juli 2015?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, vier minnen van de rechtse rakkers, dat
valt nog mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze rooie rakker kan helaas maar 1 plusje geven.
Nu meeregeren is helemaal niet het doel van Cohen.

Toen Cohen het burgemeesterschap opgaf, om de PVDA te gaan trekken, had hij in gedachten, dat de PVDA bij de verkiezingen de grootste partij zou worden en hij zelf premier. Dit is niet gelukt. Cohen baalt dus flink. Eigenlijk heeft hij al spijt dat hij ooit uit Amsterdam vertrokken is.

Cohen doet er nu alles aan, om de coalitievorming te frustreren, in de hoop dat er uiteindelijk nieuwe verkiezingen uitgeschreven gaan worden. Nieuwe ronde, nieuwe kansen zal hij dan denken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik geloof niet dat het geheel aan Cohen valt te verwijten dat de stekker uit Paars + is getrokken. Rutte houdt te strak vast aan de beloftes die zijn gemaakt aan de kiezer. Terecht of niet, het heeft wel gezorgd dat we nu gaan onderhandelen over een minderheidskabinet.
Als dat doorzet, verwacht ik binnen een jaar opnieuw verkiezingen.

Wat ik zelf niet snap is dat er ik weet niet hoeveel informateurs aan te pas zijn gekomen en geen van allen hebben ze iets voor elkaar gekregen. Het was al voorspeld dat het een moeilijke formatie zou gaan worden toen de verkiezingsuitslag bekend was gemaakt, maar dit vind ik nu wel erg belachelijk worden.

Politiek is een groot machtsspel en de kiezer is er de dupe van. Hoever mag de winnaar van de verkiezingen gaan, ook al staat de achterban er totaal niet achter? Heel vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De heer Cohen beseft als geen ander dat feitelijk alle macht in handen gaat komen van de PVV leider.

Die kan immers elke wet blokkeren of aannemen..al naar zijn believen.

De heer Cohen doet er niet 'alles aan om mee te regeren'..het juist andersom.

Rutten doet er alles aan om zijn plannen om achttien miljard euro met hèm aan de regering te bezuinigen binnen no time te realiseren.

Daarom doet Rut..ten er alles aan om hoe dan ook een regering te vormen die zijn gedachtengang wil naleven.

Zijn doelstellingen zijn duidelijk. Hij wil zo snel mogelijk de economie weer op poten zetten..om het buitenland voor te zijn als er weer groei aankomt. Rutten Hij maakt daarmee het volk echter wèl rut..

De heer Cohen wil ook wel bezuinigen ook..maar die geeft de bezuinigingen een iets socialer gezicht..hij wil de bezuinigingen over iets meer tijd uitsmeren.

En eerlijk gezegd lijkt dat mij ook een stuk mensvriendelijker.

Groet Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rutte maakt het volk wel rut..
Die had ik nog niet gehoord en ligt toch zo voor
de hand: +
Zoals je je wellicht nog kunt herinneren was het Cohen die er meerdere malen op heeft aangedrongen expliciet te gaan onderhandelen over een rechts kabinet en nu die onderhandelingen lijken te slagen wordt hij boos. Aanvankelijk kon ik mij voor deze houding slechts twee beweegredenen bedenken: òf Cohen wil enkel en alleen besturen vanuit een paars-plus kabinet, òf hij wil de komende vier jaar in de oppositie. Met de wetenschap van nu is de conclusie snel te trekken: Cohen blokkeerde een kabinet van VVD, PvDA en CDA en was eveneens niet bereid concessies te doen om een paars-plus kabinet mogelijk te maken. Dus zijn krokodillentranen zijn nep. Dhr. Cohen kiest voor de oppositie, maar kan dat natuurlijk niet uitleggen aan de bevolking.