Hoe komen de mensen aan hun informatie voor Wikileaks ?

De mensen die informatie aanleveren aan Wikileaks hoe komen die eraan ?
Het lijkt mij sterk dat die geheime informatie gewoon op internet staat .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Mensen die werken met deze informatie (bijv mensen van het leger) kunnen wel bij deze info komen en deze voor geld 'lekker'. (Opslaan op een usb stick en mee nemen naar huis en dan verkopen aan bijv. de media).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat het word gelekt door mensen die beschikken over de documenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen lekken nu eenmaal vertrouwelijke informatie en daarnaast worden bepaalde websites gehackt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De informatie waar het nu over gaat stond inderdaad "gewoon" op internet.
Weliswaar niet voor jou en mij, maar het probleem is dat veel te veel mensen bij die documenten konden.
Een jonge soldaat die ergens de pest over in had, heeft de boel gekopieerd.
Hij zit nu in de gevangenis.

Het zijn dus de Amerikanen die zich moeten schamen dat zij hun geheime documenten niet beter hebben beveiligd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig niet zo moeilijk meer om iets te traceren, zelf wikileaks kent geen geheimen meer!