Waar dient dit politievoertuig voor (oranje/rood met groengele striping)?

Picture for question
5 maanden geleden
Antoni
5 maanden geleden
@BartNOR, weet je of deze auto nog wordt gebruikt, of is de foto een oude foto?
BartNOR
5 maanden geleden
@Antoni is een recente foto uit deze YouTube-video https://www.youtube.com/watch?v=qy0S10nm2CM

Antwoorden (1)

Dit staat als 'kunstwerk' bij de Politieacademie in Apeldoorn. Het is een oude afgedankte politieauto waarin iets van de gevolgen voor het politiewerk van duurzaamheidsvraagstukken beleefd kan worden. Het kunstwerk werd gemaakt door Kylee Oostrom en Nienke Daanen en heet Klimaat-trip.

Het is een 4D-beleving. Terwijl je luistert naar het geluid en je andere zintuigen worden geprikkeld, neemt deze je mee op onderzoek naar een drugslozing. Tijdens de virtuele rit stuit je op dorre natuur, levenloze vissen en vogels die uit de lucht vallen. Het is een verrassende ervaring die je bewust maakt van het feit dat niet alleen drugsafval schadelijk is voor het milieu, maar dat klimaatverandering ook verwoestende gevolgen kan hebben.
Amadea
5 maanden geleden