Zouden ze de bouw van de noord-zuidlijn (amsterdam) moeten staken?

alles gaat mis kost (ons) miljoenen meer, en huizen verzakken. tegen de tijd dat ze die boor erin los laten onstaat er meer trilling en verzakt alles meer of erger stort het in. waarom stoppen ze er niet mee en geven ze niet gewoon toe dat het een slecht idee was?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Contracten zijn niet zomaar eventjes te ontbinden. De boel stoppen zal op de lange termijn nog meer gaan kosten dan als men de bouw doorzet. Zo gaan de gebieden waar de haltes komen ook allemaal op de schop, men verwacht stijgende werkgelegenheid in die gebieden. Vooral voor Noord is die metro zeker een noodzaak. Ik vind het wel jammer dat er bij het referendum niet ook de optie Noord-CS werd geopperd, het grootste probleem is dan ook het traject vanaf CS naar het zuiden.

Waar ik me wel iedere keer weer over verbaas is dat het in Nederland maar niet wil lukken met het maken van bindende afspraken met aannemers bij grote projecten als deze: vaste prijzen, strakke planning. Zo hebben we ook nog een aantal andere bouwfiasco's: de HSL, de betuwelijn, het Rijksmuseum, het Stedelijk, de tram in Den Haag en ongetwijfeld zal later blijken dat de bouwkosten van het Nationaal Historisch Museum in Arnhem 'zomaar' dubbel zo groot worden... Als je kijkt hoe hier wordt aangemodderd en dat vergelijkt hoe snel en goedkoop ze in China al die geweldige olympische stadiums en infrastructuur wisten neer te zetten... dan ga je denken dat die vastgoedsector hier nog steeds door en door verrot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het is ook een slecht idee, ze weten gewoon niet waar ze met hun geld moeten blijven. er zijn genoeg andere projecten in nederland die dat geld harder kunnen gebruiken. maarja... we doen er niks aan he? kunne er niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als dat gebeurd dat ze dan met een nog groter financiël hiaat in de begroting zitten...

Tunnels zijn een prima idee. Zolang je het maar goed doet. Hier ligt er ook eentje die straks met 1 jaar en 11 maanden vertraging geopend gaat worden. Maar daarvoor word eerst het modernste zeer gevoelige veiligheidssysteem er weer uit gesloopt en het oorspronkelijk geplande geplaatst. Maar daarvoor moet eerst al het verkeer weer 3 maanden door de stad geleid worden naar de A2...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boel staken en laten zoals het nu is, kan natuurlijk niet.
Met het overgrote deel dat klaar is, zal iets moeten gebeuren het kan immers niet teruggedraaid worden naar de oorspronkelijke staat. Dat zou trouwens ook miljarden gaan kosten plus alle miljarden die er reeds in gestopt zijn, is dan allemaal verloren geld.
Gooi er dan nog maar een berg geld tegenaan en maak 't af. Het is alleen jammer dat er geen lessen uit worden getrokken en gewoon weer aan nieuwe, grootschalige projecten wordt begonnen. Wat dat betreft hebben het Rijk en de gemeenten een flinke plank voor de kop, van Noord tot Zuid.