Hoe moeten andere politieke partijen met Geert Wilders omgaan?

Wilders trekt stemmen met harde woorden en mediagenieke acties, zoals met zijn hele fractie het parlement uitlopen. Moeten andere partijen daar in mee gaan om stemmen te winnen? Of moeten ze zich juist duidelijk van hem onderscheiden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (6)

Gewoon zichzelf blijven. Meelopen met andere partijen komt ons kiesrecht niet ten goede.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Partijen moeten gewoon hun standpunten blijven verkondigen. Als ze hun gedrag op wat voor manier dan ook gaan afstemmen op een andere partij, zijn ze in feite niet goed bezig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niemand zou zijn beleid of standpunt moeten aanpassen omdat een andersdenkende meer respons krijgt. Als dat zou gebeuren staat het gelijk aan 'kiezersbedrog'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een partij is niet voor niets een partij.... ze hebben allen een verschillend programma.
Wilders is gewoon een aandachttrekker die op de verkeerde manier in de media komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weglopen uit het parlement is "verliezen".Het is een gegeven dat deze meneer met deze manier van handelen en praten een hele grote groep mensen aanspreekt. Dit weet hij, en als zodanig reageert hij weer op deze manier.....
Ik vindt het wel jammer dat met Wilders zijn soms grove taalgebruik, de verloedering ook in het parlement zijn intrede heeft gedaan.
Je kunt je afvragen of je als andere parij daar in mee wilt gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De andere politieke partijen moeten zich duidelijk van hem onderscheiden.
De manier waarop Wilders politiek bedrijft is een manier van omgang die ik respectloos noem.
vb: Als ik met iemand in discussie ben, is het rondweg zielig als die andere persoon wegloopt omdat hij het niet met me eens is.

Ook zijn taalgebruik, ik zou het niet tolereren als hij op die manier tegen mij zou praten. Dit is een manier van omgang met anderen die we juist op straat proberen in te dammen. Meneer Wilders draagt daar met zijn optreden geen positief steentje aan bij.