Rechtse partijen zijn vooral nationaal gezind: behoud van eigen waarden die vooral gericht zijn op de autochtone bevolking en die zoveel mogelijk de eigen NL- identiteit wil bewaren tegenover de verder schrijdende internationalisering van de samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zie plaatje :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Conservatisme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn de partijen,die rechts in de kamer zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als recht geen typefout is, zijn dat de partijen die niet krom zijn en doen. Het CDA behoort daar in ieder geval niet toe, want die zijn zeer krom bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met respect voor de collega's hiervoor bij deze een antwoord waar je wat aan hebt. Rechtse partijen zijn partijen die zeer gestoeld zijn op persoonlijke vrijheden met in het bijzonder het oog op de markt. Voor hen is de markt alles die op magische wijze (pardon voor het chargeren) alle problemen in Nederland oplost. Daar staan tegenover de partijen in de linker kant die dat niet geloven en willen dat de overheid de ingrijpt in het leven van de mensen. Dat vind rechts weer niet kunnen idealiter doet de overheid zo min mogelijk en vraagt zo min mogelijk belastinggeld. Ook kenmerkend voor rechtse partijen is een denivellerend beleid. Dat betekend dat de rijke beter af zijn omdat veel belastingmaatregelen die alleen de rijke treffen worden teruggedraaid. Ook is kenmerkend een hard immigratiebeleid, minder bureaucratie voor ondernemers en meer asfalt voor automobilisten. Dit staat dus tegenover linkse partijen die in het kort meer controle van de overheid willen, zachter immigratiebeleid, nivellerende belasting (immers de rijke hebben meer over), inzet op het openbaar vervoer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Welke partijen zijn dat in Nederland. De PVV wordt getypeerd als extreem rechts, de VVD als rechts, CDA is officieel een middenpartij maar rukt duidelijk op naar rechts. De SGP is niet groot maar is duidelijk ook rechts te typeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Partijen die lak hebben aan vrijheid, gelijkheid en broederschap. De meest rechtse partij is de SGP. de meest linkse is de PvdA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De PVV is rechtser dan de SGP op het gebied van vrijheden door die te willen afschaffen voor sommige groepen in Nederland. De meest linkse partij is de SP op de meeste punten. Al lijken SP en de PVV erg veel op elkaar. De beide flanken (communistisch en anti islam (rabiaat rechtse vleugel PVV) echter weer niet.