Nog niet, maar het zal niet lang meer duren voordat een groot deel uit de partij stapt.
Ab Klink overweegt al uit de partij te stappen wanneer de onderhandelingen met de PVV doorgaan. Wanneer hij dat werkelijk doet, zullen anderen geheid volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar lijkt het wel op. In elk geval is er veel tweespalt in de partij, waar de hakbijl toch al zo fors heeft toegeslagen, afgelopen verkiezingen.
Er komt nog overleg vanmiddag, maar er moet wel een fee met een geweldige toverstaf verschijnen, wil die de ontstane gevaarlijke rimpels behoeden voor transformatie in brekers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou nee, nog niet!
Is volgens mij een kwestie van tijd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet ! Zal ook niet uit elkaar vallen.

Denken jullie niet dat het gewoon hoort bij het spel ?
De spanning intern opdrijven, zodat CDA geen gezichtsverlies zal lijden mochten ze toch meeregeren ?
En tegelijk de VVD/PVV een signaal afgeven dat ze toch wat doen aan hun achterban om zo nog meer concessies af te dwingen ?

Ik acht Verhagen daar wel toe bereid !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Meltemkaya;

Neee, en dat zal niet gebeuren ook, daarvoor is het CDA altijd al teveel op macht en regeringsdeelname gefocust geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is nog niet gebeurd. Maar als ze doorgaan met dit kabinet, dan zal het wel gebeuren. Dan zullen veel tegenstanders opstappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom denk je dat ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het voor veel CDA-ers principieel onmogelijk is om zo nauw met de PVV samen te werken, het gaat tegen hun voornaamste beginselen in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van veel samen is niet veel sprake. De PVV gaat gewoon in de oppositie zitten en telken JA knikken als de regering wat watjes op tafel brengt. Blijft de vraag wat CDA/VVD moeten doen in ruil !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVV is geen partij die zomaar braaf Ja-knikt. Die wil er heel wat voor terug voor de steun die ze verlenen. En dat gaat veel CDA-ers blijkbaar te ver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een andere invulling van 'gedoogsteun' dan ?
Bij mijn weten is dat gewoon ogen dicht, slikken en ja knikken. Ik gaf zelf al aan dat de vraag blijft wat de PVV in ruil vraagt ...
Het is te vroeg om daar antwoord op te geven. Het is wel duidelijk dat er op dit moment twee kampen zijn in de fractie van het CDA en landelijk is ook zo'n trend te bekennen. Echter niemand in het CDA wil dat de partij gaat scheuren ze zullen er daarom alles aan doen om in de fractie er uit te komen. Het CDA is al een partij met veel ervaring met crisis. Het is zeer moeilijk op dit moment en geen van de partijen kan zonder gezichtsverlies uit deze kwestie komen. Het is daarmee zeer spannend en de politieke carrière van ofwel Verhagen of Klink staat op het spel. Het is zeer moeilijk ze kunnen er nog wel uit komen maar het is wel moeilijk. Het enige wat we kunnen doen is afwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* geniet van de show *
Het cda is een wonderlijke club die tot op heden vrijwel altijd in de regering heeft gezeten en politiek, zogezegd in het midden, dus wat in de luwte, zat.

Thans moeten ze met de billen bloot en duidelijk zeggen waar ze voor staan..en nu blijkt dus hoe verdeeld is ze feitelijk zijn. En eigenlijk is de scheuring al een feit.

De één wil graag het pluche onder de billen blijven voelen en desnoods 'vreemdgaan' bij de pvv en de ander houdt vast aan de waarden en normen van een beschaafd land.

Ik krijg nu nèt het bericht binnen dat de formatiepogingen als mislukt aangemerkt kunnen worden en dus..is het nu de vraag wanneer de bom bij het cda echt gaat barsten..

Groet,

Ton