wat bedoeld de Rouwe met deze zin: "Wij hebben natuurlijk geen Duitse situatie zonder al te veel op- en afritten."

Wat voor Duitse taferelen? Wat hebben de Duitsers wel en wij niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zijn dus geen taferelen. Maar gewoon een constatering dat wij in nederland dus inderdaad veel meer op en afritten hebben. Oorzaak is te vinden in dat elke kleine plaats een op en afrit wil hebben. Anders moeten de bewoners zo een eind omrijden over smalle wegen.
Misschien dus ook wel een deel oorzaak van de files.
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hm.. Dat je in duitsland rustig 20km kan rijden zonder een afrik tegen te komen op de snelweg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zin komt uit een verhaal over de verhoging van de maximum snelheid. Ik denk dat de Rouwe hier nog wel enig gevaar in ziet voor Nederland, omdat je hier vaak om de paar honderd meter een op/afrit tegenkomt. Mensen moeten dus veel vaker in en uitvoegen. Dit wordt lastiger als iedereen je met 140km per uur voorbij raast. In Duitsland daarentegen heb je kans om zomaar 15 a 20 kilometer te rijden zonder ook maar iets tegen te komen wat op een op/afrit lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt voort uit de discussie om de maximum snelheid in NL te verhogen naar 130-140. wij hebben veel op en afritten en dit zijn voor het verkeer potentieel gevaarlijk situaties. In Duitsland kan je erg ver rijden zonder op en afritten wat het dus makkelijker maakt om harder te kunnen rijden.