Hoewel Hitler al voor Duitsland meegevochten had in W0I duurde het tot 1932 vooraleer hij het Duitse staatsburgerschap kreeg.Er werd een buraucratische constructie op het getouw gezet en Hitler werd Duits ambtenaar:"Regierungsrat" ergens in Nieder Saksen.Als ambtenaar kreeg je automatisch de Duitse nationaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een bronverwijzing (boek of internet) zou dit antwoord verder vervolmaken.

Andere antwoorden (5)

Op dat moment was zijn macht al dusdanig dat dat geen probleem meer was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, 'gekozen worden' was toen al niet meer aan de orde.
Hij had toen al zoveel macht, dat ze niet meer om hem heen konden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Integratie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is genaturaliseerd tot Duitser. Net als Aboutaleb burgermeester van Rotterdam heeft kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is al gegeven. Ik wil er wel nog even aan toevoegen dat Hitler gebruik heeft gemaakt van de toenmalige crisis. Hij beloofde banen e.d. waardoor mensen voor hem kozen.