Zouden alle landen van Europa niet alle beschikbare helicopters naar Rusland moeten sturen voor het blussen van de bosbranden?

En alle militairen voor het opwerpen van dijken, zoals een andere vragensteller al zei?
Want dat is pas een vijand: Tsjernobyl in brand. Dan kunnen we wel inpakken!!!

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb zojuist een mail naar de Tweede Kamerleden gestuurd.
http://www.tweedekamer.nl/contact/contact/index.jsp

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Eigenlijk zou heel de wereld moeten worden voorzien van een pijpleidingsysteem.

Het overtollige water uit het ene gebied kan dan aangewend worden om woestijnen en andere, al dan niet tijdelijke, droge gebieden te bevloeien.

Het gigantische wateroverschot van midden Europa kan dàn b.v. ook gebruikt worden om de brandende veengebieden in Rusland te blussen.

Ook b.v van de Sahara kan dan door wateroverschotten van elders een vruchtbaar gebied gecreëerd worden.

Ook het vele water van Pakistan kan dan worden gebruikt om b.v. China van drinkwater te voorzien.

Het zou ook prachtig zijn als de mensheid eindelijk eens gezamenlijk een aantal problemen zou aanpakken en zich daardoor eindelijk eens aaneen zou sluiten.

Ook op het gebied van de werkgelegenheid zou er wereldwijd van een groei sprake zijn.

Helaas is het geen oplossing om al het beschikbare materieel aan helicopters naar Rusland te sturen.

Te duur, te ver, politiek waarschijnlijk onhaalbaar vanwege spionagemogelijkheden enz. enz.

Vooropgesteld dan nog dat Rusland dat zou willen..omdat het een soort bewijs van onvermogen van hen inhoudt.

We kunnen als mensheid eenvoudig niet langer Gods water over Gods akkers laten lopen..het is nu al twee minuten voor twaalf..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je deelt mijn ongerustheid. Wat de verdeling van het beschikbare water betreft: dat zal er eens van komen, als water schaarser wordt dan olie!

Andere antwoorden (7)

Je hebt helemaal gelijk. Er zouden veel meer helicopters naar Rusland moeten gaan, maar veel landen durven dat niet. Ze zijn bang dat ze de heli's net nodig hebben als ze ze naar Rusland sturen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste Chernobyl ligt niet in Rusland.

Ten tweede je kan niet zomaar ''alle'' helicopters daarnaartoe sturen en heel veel militairen om dijken te bouwen. Wat als er ergens anders dichter bij huis opeens een grote brand uitbreekt? dan hebben we geen helicopters meer opeens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens deze link, ligt Tsnernobyl misschien niet in Rusland, maar wel vlak bij de branden.
Mol ligt ook niet in Nederland.
http://welingelichtekringen.nl/voorlopig-blijft-rusland-branden-zal-het-door-de-opwarming-komen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja okey, dan heb je gelijk dat de brand bij Chernobyl kan komen. Ik weet niet hoe het precies zit met het gevaar voor Chernobyl (de centrale staat op nonactief maar er zijn wel veel radioactieve stoffen in de lucht en bodem) maar als het echt een tweede ramp van Chernobyl zou kunnen zijn, dan zal er wel op tijd worden ingegrepen
Nee, die helicoptertjes kunnen niet zoveel water vervoeren. Dit zet meer zoden aan de dijk:
13 jaar geleden
Dat kan alleen als Rusland er officieel om vraagt. Je kunt niet zomaar ongevraagd je eigen helicopters en militairen naar een ander land sturen. Daar heb je toestemming van het land van bestemming voor nodig.
Het zou wel goed zijn om de Russen een handje te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, dat zou tenminste zoden aan de dijk zetten. Het is nu wel duidelijk dat men het niet alleen baas kan en daarbij kweekt het veel goodwill en verstevigt de band tussen de volkeren. Dan kan men tegelijkertijd de al jaren smeulende veenbranden blussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje meer samenwerking zou mooi zijn ja, vooral omdat de rook zich uiteindelijk ook niet aan landsgrenzen zal houden.
Maar Rusland zal dit zelf aan de orde moeten stellen en hulp moeten accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote delen van de wereld worden iedere zomer geteisterd door bosbranden. Hier op TV halen in ieder geval Californië, zuidelijk Europa en Australië het nieuws. De Russische veenbranden laaien elk jaar op, en buiten ons gezichtsveld zorgt brand voor een boel ellende. Denk alleen al aan wat er ieder jaar in de Sahel en zuidelijk Afrika spontaan in de hens vliegt. Niger verwacht dit jaar een grote hongersnood ten gevolge van de extreme droogte, dit jaar.
Met alle respect, in mijn ogen zou het hypocriet zijn nu, uit eigenbelang, Rusland 'hulp' op te dringen in de vorm van blushelikopters en ander materieel. Alleen maar omdat we voor goedkoop brood en bier afhankelijk zijn van Russisch graan.
Er zijn overigens ook mensen die daar blij mee zijn; Australië, vaak zelf geplaagd door branden en mislukte oogsten, profiteert flink van de hoge prijzen. Beetje wrang als je bedenkt dat de vorige voedselcrisis, in 2008, in meer dan 30 landen tot plunderingen en rellen heeft geleid, naast miljoenen hongerdoden wereldwijd. De een zijn dood...

Wat het Oekraiense Chernobyl met dit alles te maken heeft weet ik niet zo goed. In 1986 is daar een reactor ontploft, en de overige reactors zijn in 2000 stilgezet. De kans dat daar iets gebeurt omdat er in de buurt brand is, zal niet groot zijn.