Is RAF basis Brüggen nu gewoon toegankelijk voor iedereen, of staat er nog steeds een hek en beveiliging omheen?

Deze basis is in 2001 gesloten en zo ver als ik weet niet meer in gebruik, er staan nog veel shelters waar vroeger de Tornado vliegtuigen van de Luftwaffe instonden.
Alle gebouwen staan er nog, maar volgens mij geen vliegtuigen of andere militaire voertuigen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Edraket
12 jaar geleden
Zo'n twee jaar geleden ben ik er de laatste maal langs gereden. Uiterlijk was er geen verschil met vroeger toen de basis nog in bedrijf was. Hij leek nog in bedrijf te zijn. Er stonden vrachtauto's en dergelijke binnen het hekwerk, zichtbaar vanaf de weg.

Het beste antwoord

Het geweldige aan Duitsers is dat zij qua militaire gebieden alles laten staan. Dus gebouwen en hekken etc. In de voormalige DDR hebben wij vorig jaar nog de oefenterreinen van de Volksarmee bekeken. Schuilkelders, tunnels, etc. van alles was nog aanwezig. Alleen het echte materiaal is door verzamelaars en musea opgekocht. Hetzelfde geldt ook voor Bruggen. Kijk een op de volgende weblink www.gpswalking.nl/wandeling.php?gw_id=429 dan zie je een verhaal over Bruggen. Op het Duitse internet heb ik trouwens ontdekt dat men eenvoudig op het terrein kan komen om het te bezoeken. Voor de echte liefhebber zou ik zeggen, laat je door de volgende weblink gedetailleerd informeren forum.fsvoice.de/showthread.php/141-RAF-Bruggen-V2-00 !