Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom onderneemt de overheid ineens weer deze actie?

In het weekend zag ik tussen de reclames op tv een paar keer een oproep van de overheid om je te verzekeren van noodvoorraden in je huis. Zo'n oproep doen ze wel vaker, maar het komt me voor dat er dan altijd een (vage) aanleiding was en deze keer niet. Verwachten ze heimelijk dat er een of andere ellende aankomt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
687

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mij is opgevallen dat deze reclame ook weer op de radio is op dit moment.
Er is op dit moment enorm veel zonneactiviteit,explosies.
Dit alles gaat richting aarde,normaal met weinig risico.
Maar het zou goed kunnen gebeuren dat het satelliet verkeer een keer uitvalt,en er geen verbindingen meer mogelijk zijn.
Dit zou paniek situaties kunnen veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij moeten geld uitgeven en niet zoveel sparen , dat is
goed voor de economie.
Dat is ook de reden dat de overheid het bedrijfspaargeld
vervroegd vrijgeeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het een algemene campagne, ik geloof niet dat er een andere aanleiding is dan mensen bewust willen maken van het feit dat het verstandig is wat noodvoorraad etc. in huis te hebben en te bedenken wat je eigenlijk absoluut nodig hebt.
Als je meer info wilt, op de site staat:
"Wil je een vraag stellen aan de Rijksoverheid? Ga naar rijksoverheid.nl/contact. Je kunt ook bellen naar 0800-8051 op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je aan de overheid gaat vragen of er iets staat te gebeuren zeggen ze natuurlijk "Nee, hoezo?' Het lijkt me echt zinloos te bellen. Overheden spreken nooit de waarheid als ze menen dat ze het volk rustig moeten houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij denkt dat de overheid denkt dat er iets staat te gebeuren en dat ze het daarom doen en dus ontkennen?
Vergelijk het eens met een ouder en een kind: waarschuw je je kind tijdens de opvoeding voor water in het algemeen of zeg je er nooit iets over totdat het kind bij water loopt? In het laatste geval: als je denkt dat ze heimelijk iets verwachten - dan beantwoord je zelf je vraag al, want iets dat heimelijk is, zal niet openbaar zijn.
Het kan er ook mee te maken hebben dat er nu weer mensen terugkomen van vakantie, en dat misschien ook dat die gemerkt hebben dat het op vakantie lastiger is om te zorgen voor alles dat thuis zo gewoon lijkt (koelkast, radio, water, enz), dus dat ze nu die campagne weer starten omdat mensen er misschien meer voor open staan. Ik geloof niet in een soort geheim rampscenario waar de overheid ons nu op voorbereidt.
De aanleiding van een oproep om noodvoorraden in huis te hebben is meer om te voorkomen dat de mensen bij een eventuele ramp spullen in huis hebben om te overleven.
ik zal het anders zeggen: nu kun je alle middelen nog kopen,mocht er zich een ramp voordoen,dan is er een run op de spullen die je nodig hebt en omdat iedereen dan gelijk massaal gaat inslaan,kan het gebeuren dat niet alles te koop is.
Net als met een hittegolf..je kunt nergens geen ventilator meer kopen,maar na de zomer weer wel.
Er zijn ook pleisters in huis voor als je in je vingers snijdt,maar dat wil niet zeggen dat het gebeurt,dan doen we ook uit voorzorg..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet zo in de goede bedoelingen van de overheid in deze.

Maak het volk bang en ze doen wat jij wil..is zo'n beetje de regel.

Dus..wil je de economie een stevige por geven..laat dàn de mensen extra dingen gaan kopen.

Altijd als er draagvlak voor omstreden wetgeving doorgedrukt moet worden wacht men totdat zekere gebeurtenissen plaatsgevonden hebben.

Zie b.v. de invoering en de plicht het altijd bij je dragen van het identificatiebewijs.

Pas na de aanslagen in Amerika van 11-9 destijds lukte het hen dit er in Nederland door te drukken.

Dat ze nu zonder duidelijke reden het aanleggen van voorraden propageren..komt hooguit omdat zo'n aanleiding nu net even uitblijft.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding