Verdonk wil pedofielen castreren. Dan moeten liegende politici ook gelaryngectomeerd worden? Eens of oneens?

laryngectomeren is wegsnijden van stembanden voor wie het niet wist...

Ik wil alleen maar zeggen dat EN liegen EN pedofilie niet exact af te grenzen is en derhalve een definitie-issue is...
En als dan blijkt dat iemand eraan voldoet een bovenproportionele straf oplegd wordt, of dat dan goed is? Dan kunnen we ook weer de herinvoering van de doodstraf overwegen...

Bijvoorbeeld: De politie op bonnenjacht in het verkeer, maakt zelf wegpiraten, snelheidsduivels en motormuizen, terwijl ze zelf nog harder rijden dan de zgn overtreders enz enz...

En ik heb niets tegen Verdonk, hoor...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Als bij een pedofiel het deel moet worden verwijderd dat 'kwaad' doet, zou dat dan niet het hoofd moeten zijn? Volgens mij hebben pedofielen meer last van psychisch onwelbevinden dan van iets anders... alleen uit het zich zo klote...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, castreren van pedoseksuelen (inderdaad iets anders dan pedofielen!) is compleet zinloos. Verkrachting gaat namelijk niet om seks, maar om macht. Hoe meer macht de verkrachter wil (of: hoe machtelozer hij zich normaal voelt) hoe weerlozer het slachtoffer dat hij uitzoekt. Een pedoseksueel (iemand die seks heeft met kinderen) kan, maar hoeft niet eens een pedofiel (iemand die verliefd wordt op kinderen) te zijn, het kan ook gewoon een verkrachter zijn die zijn slachtoffers liefst zo weerloos mogelijk ziet. En wie is er weerlozer dan een kind? Castreer je zo'n figuur, dan is het enige dat je bereikt dat hij hem niet meer omhoog krijgt. Maar we denken toch niet dat hij zonder dat ene orgaan een kind niets aan kan doen? Was het maar zo simpel, maar als je zo begint zou je ook zijn armen en benen moeten amputeren, zijn mond dicht moeten naaien en zijn ogen uitsteken zodat hij er ook niets aan heeft om te betalen voor kinderporno. Dat gaat nog wel wat ver, dan maar liever levenslang ergens opbergen waar ze geen kwaad kunnen.

Andere antwoorden (8)

Oneens.
Verder geen commentaar... Vraagstelling is ook n beeeeeeetje afwijzend tegenover Verdonk... ;) Geen Verdonk-fan? :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En wat versta jij onder liegen?

Dan zal het wel heel erg snel heel stil worden in de politiek. Voor zover ik weet komen 135 van de 150 zetels in de tweedekamer dan al in aanmerking...

Maar wat is jouw definitie van liegen? En hoe bepaal jij dat een politici liegt? Het feit dat jij een andere mening hebt dan de politici in kwestie wilt niet direct zeggen dat de politici liegt...

Daarbij komt dat als er voor en tegenstanders zijn dat dit niet direct inhoud dat er één van die twee partijen liegt. Ik vind de toepassing van Laryngectomie erg ver gaan en iets uit de middeleeuwen dat niet in een democratie in de 21ste eeuw thuis hoort...

En nu dan ook maar even antwoorden op je vraag: Ik ben het oneens met jouw opstelling...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dezelfde definitie als bij pedofielen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
135 van de 150? Ben benieuwd wie die 15 politici zijn die volgens jou dan neit liegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedere politieke partij heeft wel 1, of 2 politici die niet op liegen betrapt zullen worden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maar dat ze er niet op betrapt worden komt misschien wel omdat ze nog doortrapter zijn dan de rest... ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laryngectomie hoort niet thuis in één democratie. En dit is mijn mening... En zoals ik gezegd had is het erg discutabel om te bepalen of één politici liegt. Bepaal je dit op grond van voor en tegenstanders? Of waar bepaal je dit op? "Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet!" Niet de gehele waarheid te vertellen is overigens wat anders dan liegen als een analytisch gedefinieerde interpretatie!!!
helemaal mee eens. wie liegt tegen een land heeft geen stem meer :-)))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Politici die veel liegen, verliezen automatisch al stemmen, daar is geen laryngectomie (oid) voor nodig lijkt me !

Leuk scrabble woord trouwens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het misdrijf pedofilie tegenover liegende politici ernstiger en mag dan ook ernstiger bestraft worden. Castreren vind ik op zich hiervoor een goed idee. Het doet maar even pijn maar ze zullen nooit meer een zulk misdrijf (kunnen) plegen.

Het wegsnijden van de stembanden bij politic daarentegen is geen goede oplossing. Hierdoor zouden we namelijk geen politici meer overhouden. Iedere politici liegt nou eenmaal. Anders dan bij pedofilie. Niet iedere pedofiel rand een kind aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eén pedofiel die niet aan pedofilie doet? Een interessante woordspeling... Leg eens uit hoe dit dan werkt S.V.P.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kollius zegt: Niet iedere pedofiel randt een kind aan. Dat klopt. Zoek eens het verschil op tussen pedofilie en pedoseksualiteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach, dat is alleen maar een woordspeling. Anders zou er wel veel Pedo's rondlopen. Hoe zou je mij noemen: ik ben een kinderhatende homo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dat is geen woordspeling, maar een essentieel verschil. Een pedofiel is iemand wiens seksuele voorkeur gericht is op kinderen. Het zal je maar gebeuren, dat is vooral iets om medeleven mee te hebben. Als ethisch mens kun je dan immers niets met je seksuele voorkeur doen. En dat soort pedofielen bestáát ook, dat niets met zijn seksuele voorkeur doet. Net zoals niet iedere heteroseksuele man vrouwen verkracht, verkracht (en dat is seks met kinderen per definitie) niet iedere pedofiel kinderen. Een pedofiel hoeft dan ook geen pedoseksueel te zijn. Een pedoseksueel is iemand die seks heeft met kinderen. Een deel daarvan zal pedofiel zijn, maar aangezien verkrachting niet om seks maar om macht draait, zal een deel ook niet pedofiel zijn, maar een verkrachter die de meest weerloze slachtoffers uitzoekt. Een pedoseksueel hoeft dan ook geen pedofiel te zijn.
In principe wel ware het niet dat wij de liegende politici zelf kiezen.
De stem ontnemen kan dan ook in de figuurlijke vorm.
Niet meer op kiezen!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verdonk heeft zichzelf al aardig van haar stem beroofd, daar hoeven we ons niet meer druk over te maken.
Ik ben het wel met de strekking van je verhaal eens, dat strenge straffen en overdreven vervolgingsbeleid meer kwaad dan goed doet.
Het is alleen wat minder (rommelig) gepresenteerd, maar ja het is nog vroeg hè.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@XiniX: jij gaat ervan uit, dat het alleen om mannen gaat, maar ook vrouwen vergrijpen zich aan jongeren.
Ik denk dat het een beter oplossing is om 'kinderen' weerbaar te maken. Ieder abused kind heeft een tekortgeschoten ouder achter zich staan.....

Als je politici wilt laryngen, dan houdt je geen politicus meer over
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja klopt idd... dank je Hassan