Verdonk wil pedofielen castreren. Dan moeten liegende politici ook gelaryngectomeerd worden? Eens of oneens?

laryngectomeren is wegsnijden van stembanden voor wie het niet wist...

Ik wil alleen maar zeggen dat EN liegen EN pedofilie niet exact af te grenzen is en derhalve een definitie-issue is...
En als dan blijkt dat iemand eraan voldoet een bovenproportionele straf oplegd wordt, of dat dan goed is? Dan kunnen we ook weer de herinvoering van de doodstraf overwegen...

Bijvoorbeeld: De politie op bonnenjacht in het verkeer, maakt zelf wegpiraten, snelheidsduivels en motormuizen, terwijl ze zelf nog harder rijden dan de zgn overtreders enz enz...

En ik heb niets tegen Verdonk, hoor...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als bij een pedofiel het deel moet worden verwijderd dat 'kwaad' doet, zou dat dan niet het hoofd moeten zijn? Volgens mij hebben pedofielen meer last van psychisch onwelbevinden dan van iets anders... alleen uit het zich zo klote...

Oneens. Verder geen commentaar... Vraagstelling is ook n beeeeeeetje afwijzend tegenover Verdonk... ;) Geen Verdonk-fan? :P

En wat versta jij onder liegen? Dan zal het wel heel erg snel heel stil worden in de politiek. Voor zover ik weet komen 135 van de 150 zetels in de tweedekamer dan al in aanmerking... Maar wat is jouw definitie van liegen? En hoe bepaal jij dat een politici liegt? Het feit dat jij een andere mening hebt dan de politici in kwestie wilt niet direct zeggen dat de politici liegt... Daarbij komt dat als er voor en tegenstanders zijn dat dit niet direct inhoud dat er één van die twee partijen liegt. Ik vind de toepassing van Laryngectomie erg ver gaan en iets uit de middeleeuwen dat niet in een democratie in de 21ste eeuw thuis hoort... En nu dan ook maar even antwoorden op je vraag: Ik ben het oneens met jouw opstelling...

helemaal mee eens. wie liegt tegen een land heeft geen stem meer :-)))

Politici die veel liegen, verliezen automatisch al stemmen, daar is geen laryngectomie (oid) voor nodig lijkt me ! Leuk scrabble woord trouwens.

Ik vind het misdrijf pedofilie tegenover liegende politici ernstiger en mag dan ook ernstiger bestraft worden. Castreren vind ik op zich hiervoor een goed idee. Het doet maar even pijn maar ze zullen nooit meer een zulk misdrijf (kunnen) plegen. Het wegsnijden van de stembanden bij politic daarentegen is geen goede oplossing. Hierdoor zouden we namelijk geen politici meer overhouden. Iedere politici liegt nou eenmaal. Anders dan bij pedofilie. Niet iedere pedofiel rand een kind aan.

In principe wel ware het niet dat wij de liegende politici zelf kiezen. De stem ontnemen kan dan ook in de figuurlijke vorm. Niet meer op kiezen!!!

Verdonk heeft zichzelf al aardig van haar stem beroofd, daar hoeven we ons niet meer druk over te maken. Ik ben het wel met de strekking van je verhaal eens, dat strenge straffen en overdreven vervolgingsbeleid meer kwaad dan goed doet. Het is alleen wat minder (rommelig) gepresenteerd, maar ja het is nog vroeg hè.

@XiniX: jij gaat ervan uit, dat het alleen om mannen gaat, maar ook vrouwen vergrijpen zich aan jongeren. Ik denk dat het een beter oplossing is om 'kinderen' weerbaar te maken. Ieder abused kind heeft een tekortgeschoten ouder achter zich staan..... Als je politici wilt laryngen, dan houdt je geen politicus meer over

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100