Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kijken naar Nederland 1 Heeft men recht op te kijken naar de ONP als je afgesloten bent door de KPN?

Ik neem aan dat iedereen luister en kijkgeld betaald Maar heb je ook recht om naar Nederland 1.2.3 te kijken als je afgesloten bent wegens overstappen naar een andere provider
ONP Moet NPO zijn

2 maanden geleden
Antoni
2 maanden geleden
@klep, wat bedoel je met ONP?
Ritsuka
2 maanden geleden
NPO Start is gratis te gebruiken
klep
2 maanden geleden
Moet zijn NPO NEDERLANDES PUPLIEKE OMROEP
Antoni
2 maanden geleden
Dank je wel!
SingingCoyote13
2 maanden geleden
je bedoelt via antenne ? zoals vroeger altijd kon met ned 1,2,3 ?
ronron1212
2 maanden geleden
Niemand betaald meer kijk en luistergeld. Wanneer heb jij dat dan betaald @Klep. Dat is zo lang geleden al afgeschaft.
klep
2 maanden geleden
Wordt toch ingehouden van je bruto loon
ronron1212
2 maanden geleden
Zit in de belasting heffing @Klep kan je niet zien.
klep
2 maanden geleden
Dus dan betaal je toch
ronron1212
2 maanden geleden
Maar dat is niet meer het oude kijk en luistergeld.
klep
2 maanden geleden
Links of rechts om je betaald toch en meer ook zonder dat je het merkt toch
ronron1212
2 maanden geleden
Dat weten we niet
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Volgens AI: De publieke omroep wordt grotendeels gefinancierd uit belastinggeld, ongeveer 74% van de inkomsten komt uit de overheid, de rest (ongeveer een kwart) komt uit commerciële inkomsten zoals STER-reclame en NPO Start-abonnementen. Hoewel het geen direct percentage van alle belasting is, kost het de overheid (en dus de belastingbetaler) ongeveer €3,52 per persoon per maand, wat neerkomt op zo'n €42 per jaar, en dit is significant lager dan het Europese gemiddelde. Ik heb geen idee of dit enigszins klopt.
tinus1969
2 maanden geleden
@klep Even los van dat kijk- en luistergeld: Wat is nou eigenlijk je vraag/probleem? Je kunt geen NPO ontvangen, waarom niet?
klep
2 maanden geleden
Ik denk dat 99% van nederlanders NIET weet dat ze via de belasting gewoon luister en kijkgeld betalen En dat de NPO verplicht was ten alle tijden Ned 1.2.en 3 door te geven, Mijn kennis was over gestapt en zit zonder tv en internet En ik dacht dat de NPO verplicht altijd door te geven via de providers
Ikhebgeenidee
2 maanden geleden
Moet er wel een provider zijn bij wie een abonnement is afgesloten.
Ikhebgeenidee
2 maanden geleden
"Wordt toch ingehouden van je bruto loon". Dat heet loonheffing. En dat wat ingehouden wordt, is niet alleen voor npo.
Inekez1
2 maanden geleden
"Mijn kennis was over gestapt en zit zonder tv en internet En ik dacht dat de NPO verplicht altijd door te geven via de providers" NPO is gewoon gratis te kijken via alle providers. Maar dan moet je dus wel een (betaalde) internetverbinding hebben. Als het echt niks mag kosten, moet je met je laptop naar een openbare wifi-verbinding gaan. Maar dan zit je waarschijnlijk niet thuis op de bank te kijken.
klep
2 maanden geleden
Ze hadt de KPN was naar ZIGGO gegaan maar Er is een breuk in de kabel moet heel de straat of wijk open Dus niet En de KPN heeft gewoon afgesloten maar ik dacht omdat je luister en kijkgeld betaal dat de KPN gewoon normaal NED 1.2 en 3 doorgaf
Ikhebgeenidee
2 maanden geleden
Je betaalt belasting. Een deel daarvan gaat naar de npo. Maar zoals al is aangegeven is het kijk- en luistergeld afgeschaft.
Ik vraag me af of het voor KPN (of welke provider) wel mogelijk is om alleen NPO door te geven.
maak gebruik van de informatie van Inekez1
tinus1969
2 maanden geleden
@klep "En de KPN heeft gewoon afgesloten maar ik dacht omdat je luister en kijkgeld betaal dat de KPN gewoon normaal NED 1.2 en 3 doorgaf"
Je maakt twee fouten. Er bestaat al 25 jaar geen kijk- en luistergeld meer, en KPN is sinds 1989 geen overheidsdienst meer, maar een 'gewoon' bedrijf. KPN heeft dus geen plicht om te leveren.
tinus1969
2 maanden geleden
Overigens is digitenne mss een (betaalde) oplossing: https://www.kpn.com/televisie/digitenne
TurfGraver
2 maanden geleden
Of met een DVB ontvanger (NPO is ongecodeerd).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kunt gewoon online gratis naar een aantal televisiezenders kijken als je een internetverbinding hebt. Het maakt niet uit via welke provider of welk wifi-netwerk je verbinding maakt.

Op kijk.nl en npo.nl kun je allerlei programma's kijken, deels live en deels terugkijken. Voor uitgebreidere programmering, meer zenders, vooruitkijken, langer terugkijken en streamen zonder reclame moet je een betaald abonnement nemen. Dat kan ook online bij kijk of npo of nlziet, of met een speciaal tv-abonnement bij een internetprovider.

Maar zonder tv-abonnement kun je online dus wel gewoon heel veel zien.
(Lees meer...)
2 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing