Hoe herken ik met zekerheid een echte agent, zonder te bellen?
Stel je wordt aangehouden in het verkeer, of er staat plots een agent aan de deur. Dan heb ik niet de kans even 1-1-2 te bellen.
Hoe kan ik met zekerheid zien dat het een echte agent is ? (Dat 'ie een ID kan tonen is leuk, maar hoe onderscheid ik dan een echt ID van een neppe ?)
De vraag is bewust meer algemeen gesteld. Ik wordt ook wel eens aangehouden in het verkeer. Ook daar zitten nep-agenten tussen. Maar er kan altijd een noodsituatie zijn (b.v. een bommelding) dat zo'n agent zegt dat je het huis uit moet. Is dat echt, of is het een neppe die mijn huis leeg haalt omdat 'ie weet dat ik toch niet thuis ben ?
In dergelijke gevallen kan ik niet even rustig 1-1-2 gaan bellen.
Ik bel eerst om te controleren of u een echte agent bent, hierna doe ik de voordeur weer open.
Of je opent je autoraampje een stukje en zegt dat ook, dan zal een echte agent netjes wachten. Een neppe neemt dan waarschijnlijk de benen.
Je kunt dus wel altijd bellen. Verder kun je het uniform goed bekijken. De meeste agenten dragen ook een wapen. Een agent in burger moet zich meteen identificeren. Op straat is een politiewagen handig. Hun id is een soort plaatje net als een rijbewijs.
Beweeg je het, licht het woord politie in meerdere delen op. Niemand kan zich vrijspreken van ‘ik trap er niet in’.
Gelukkig staat er ook nog een hoop extra tekst bij boven het plaatje waardoor je wat meer context kan zien. Wellicht had u dat gemist.
Ik snap dat u kunt lezen. Maar de tekst is niet ineens aangepast dus vandaar mijn opmerking. En aangezien u het alleen maar had over de agent bij de deur (en u verwijst naar het plaatje) ging ik er van uit dat u het eerste stuk "Stel je wordt aangehouden in het verkeer," gemist had. Een vrij logische aanname gezien uw reactie. Heel fijn dat u al wat ouder bent. Maar wat wilt u hier precies mee zeggen?
Welke aanname maakte ik? Dat er een stuk niet gelezen was? Zoals ik al zei, een vrij logische conclusie. Waarom? U zei:
"Aan de deur komen e om je te vertellen dat er veel wordt ingebroken en dat ze je geld en sierraden in veiligheid komen brengen. Verder heb ik mijn hele leven nog nooit politie agenten aan de deur gehad."
--> Let op, dit gaat alleen om agenten aan de deur. Niet over het verkeer. Oze zegt:
"De vraag is bewust meer algemeen gesteld. Ik wordt ook wel eens aangehouden in het verkeer. Ook daar zitten nep-agenten tussen."
--> Oftewel, het gaat om meer dan alleen aan de deur U antwoord daarop met:
"het plaatje gaat alleen over agenten aan de deur." Hieruit kan je logischer wijs concluderen dat u de tekst niet gelezen heeft. U verwijst namelijk naar het plaatje als rechtvaardiging dat u het niet had over nepagenten in het verkeer.
U kunt dit ontkennen, maar het is duidelijk. Ik verwacht ook geen antwoord van u, dit is gewoon een reactie, maar wees dan reeel en eerlijk en zeg dat u het gewoon gemist had. Kan gebeuren, niets aan de hand, gebeurd mij ook wel eens. Maar dit continue ontkennen en een ander de schuld geven, wordt echt vermoeiend op den duur. Ook mijn geduld raakt wel eens op. Ik maak hier geen aannames, ik wijs u, zo vriendelijk mogelijk, op een fout die gemaakt wordt. Just own it zouden de Engelsen zeggen. Daarmee krijgt u een hoop meer respect dan zo halsstarrig vast houden aan uw gelijk. Doe er uw voordeel mee. Het is nooit te laat om te veranderen en nogmaals, de waardering wordt alleen maar groter als u ook een keer kunt toegeven dat u het niet goed has of als u een keer iets gemist had.
Ronron1212 komt hier al lange tijd en heeft, net zoals anderen, de site mede gemaakt zoals het is. Toendertijd waren het nog wel gloriedagen. Iedereen hier, ook Ronron1212, dient gerespecteerd te worden in mijn ogen. Wil niet zeggen dat af en toe mensen ook eens "kritiek" mogen krijgen. Zolang ik mensen het waard vind, zal ik dat doen. En ik vind ook @ronron1212 de moeite waard. Hij hoort er bij. Net zoals vele anderen.
Je hebt helemaal gelijk.
Iedereen dient met respect behandeld te worden.
Maar, als iemand niet respectvol is op deze site, kies ik voor negeren en niet voor respectloos bejegend worden.
Ik wil er geen echte vraag van maken, dus haak ik in op jouw reactie Z512099. Ik ben relatief nieuw hier. Sinds een aantal maanden kijk ik ook bij oudere vragen en antwoorden. Nu valt mij op dat er veel ‘verwijderde gebruikers’ zijn. Dat snap ik. Je hebt dan je profiel verwijderd, neem ik aan.
Maar ik zie ook hele actieve gebruikers die opeens stil zijn. Ik durf het bijna niet te vragen, maar zijn die dan overleden of zo? Ofwel, wat doet GV met leden die ‘opeens’ niet meer actief zijn……
@TurfGraver,
Dit bedoel ik nu.
Deze opmerking is van TurfGraver (wat ik volkomen begrijp). Toen ik respectloos behandeld werd, heb ik twee voorbeelden van andere gebruikers aangehaald (waaronder deze) om bij betreffende aan te geven dat ik niet de enige ben, die vindt dat hij niet respectvol is naar de anderen op deze site.
Daarom kies is voor negeren. Wederom geeft deze reactie aan dat betreffende slechts delen leest van vragen, reacties en antwoorden, waardoor iets volledig uit de context gehaald wordt.
Veel plezier wederom. Is het nu een roman of een thriller? ;-)))))
3 weken geleden
Heerlijk, deze roman te lezen.
crispy
3 weken geleden
Na het lezen van deze roman lijkt het me dat 't het beste is om hem gewoon te negeren.
TurfGraver
3 weken geleden
Iets als:
Met een duif schaken. ;) Mijn grapje Z512099 had met bovenstaande te maken.
Hieruit blijkt dat meneer echt niet alles leest.
Jij geeft mij continu de schuld.
Jij bent respectloos.
Jij kunt niet lezen.
Jij wilt continu gelijk krijgen, terwijl je geen gelijk hebt!
Bij de vraag over consumptie bij restaurants bleef je ook doorgaan. Daarop kreeg je uiteindelijk heel terecht negatieve reacties van leden. Lees het maar 3 vakjes omhoog. Op een gegeven moment kwam de vraag over de publieke omroep. Toen las je wederom niet goed.
Toen ik daar over zei dat ik daar zo moe van werd, kwam jij met de brutale opmerking dat ik moest gaan slapen.
Toen heb ik gezegd dat jij door veel leden aangesproken werd.
Hierop haalde ik twee opmerkingen over jou naar voren. Die opmerkingen heb ik niet gemaakt!
Ga maar 5 stukjes omhoog. Daar staat het letterlijk, maar je leest weer niet goed! Wederom sluit jij af met dat ik respectloos ben, en andere de schuld geef. Is anderen trouwens. Weet je, ik negeer je niet meer.
Ik laat me niet door jou alhier schofferen etc.
Je hebt wederom weer gelijk. Alleen ik citeer jou:
“Maar dit continue ontkennen en een ander de schuld geven, wordt echt vermoeiend op den duur. Ook mijn geduld raakt wel eens op. Ik maak hier geen aannames, ik wijs u, zo vriendelijk mogelijk, op een fout die gemaakt wordt. Just own it zouden de Engelsen zeggen. Daarmee krijgt u een hoop meer respect dan zo halsstarrig vast houden aan uw gelijk. Doe er uw voordeel mee. Het is nooit te laat om te veranderen en nogmaals, de waardering wordt alleen maar groter als u ook een keer kunt toegeven dat u het niet goed has of als u een keer iets gemist had.” Mijn geduld is momenteel ook op betreffende meneer.
Continu treft hem geen schuld en worden andere mensen beschuldigd. Maar een fout toegeven, is er niet bij.
Jammer van de energie.
Meneer Thecis, ik zal mijn energie weer positief inzetten;-)))))
Thanks!
De oude gebruikers mis ik ook. Ik heb flink gesnuffeld tussen vragen van jaren geleden. Toen kwam ik hele actieve gebruikers tegen. Zij gaven echt goede antwoorden. Opeens werden ze stil, zoals ik hierboven schreef.
Of het oudere personen waren…..
Eigenlijk ook wel mooi als je hier dan blijft staan….
Veel vragen werden waren niet volgens de regels en werden achteraf verwijderd. Door dit achteraf te doen stond de vraag snel op de site, maar hierdoor begrepen ook niet alle gebruikers het waarom van de verwijdering. Daarnaast, en dat is misschien wel belangrijker, de opkomst van AI. Die beantwoord veel vragen in the fly. Vragenstellers komen er niet eens meer aan toe om naar GV te komen. Zelfs hier op de site zelf hebben we Glen die, zij het bijzonder slecht, het gras voor de voeten wegmaait .
Dat je je profiel niet verwijderen, maar inactief wordt. AI geeft inderdaad meteen "antwoord". Staat bovenaan als je iets opzoekt. Dan krijg je al een soort van antwoord. GV heeft dan wellicht geen meerwaarde meer voor veel mensen.
Tja, onze Glen.
Best irritant, merkte ik gisteren ook.
Bij planeet 9 kwam het antwoord ook meteen, dat geeneens klopte.
Dan blijkt de mens (in dit geval jij) onmisbaar!
Vandaar de grote hoeveelheden anonimiseerde accounts hier op GV. Dat hebben de meeste niet zelf gedaan, maar dat is (verplicht) door de beheerders van GV gedaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.